5 Inovasi Blockchain yang Dipantau oleh Pasar pada tahun 2018

2018 telah menjadi tahun yang lebih tenang untuk blockchain jauh dari jumlah bonanza pada tahun 2017. Namun demikian, terdapat sejumlah inovasi teknologi blockchain utama yang diperhatikan oleh pasaran. Tertanya-tanya apa mereka? Dalam artikel ini, kami akan mengumpulkan lima inovasi Blockchain terbesar yang akan datang pada tahun depan dan kesannya terhadap pasaran cryptocurrency..

Ini Pendidikan Perdagangan artikel menggariskan beberapa perkara yang anda harus memerhatikan:

1. Pengawal selia

kekurangan pengatur cryptocurency

Pengawal selia telah menjadi sebilangan besar pelabur cryptocurrency sejak awal tetapi berikutan gelembung Bitcoin akhir 2017 dan awal 2018, banyak sekarang melihat pelaburan cryptocurrency dengan kecurigaan yang semakin meningkat. Sebilangan besar ini ada kaitannya dengan individu dan syarikat yang tidak bertanggungjawab yang cuba menggunakan publisiti baru-baru ini mengenai cryptocurrency untuk menjatuhkan pengguna yang mudah tertipu, tetapi ada yang berminat dengan model Blockchain itu sendiri. Sebilangan besar ini disebabkan oleh sifat cryptocurrency yang terdesentralisasi dan kurangnya kawalan yang dimiliki oleh kerajaan dan agensi pengawalseliaan lain terhadap cara penggunaannya. Ini menjadikan mereka sangat tidak popular dengan polis, yang bergantung pada jejak kertas elektronik yang umumnya berkaitan dengan pembayaran kad kredit dan transaksi elektronik lain untuk mengesan penjenayah.

Anda mungkin juga suka: 5 Cara Melipatgandakan Pelaburan Anda

2. Faedah dari bank

Bank telah tertarik untuk menggunakan teknologi Blockchain untuk memindahkan aset ke seluruh dunia, terutama di antara dan di dalam pasaran yang mempunyai infrastruktur perkhidmatan kewangan yang kurang berkembang. Dalam banyak kes, pemindahan Blockchain lebih cepat, lebih mudah dan jauh lebih murah daripada teknologi yang sudah ada. Beberapa cryptocurrency menjauh dari pasaran pengguna dan berharap bahawa rahsia kejayaan masa depan mereka terletak pada meyakinkan institusi kewangan utama untuk menggunakannya untuk pemprosesan pembayaran dan pengurangan kewangan yang lain. Setakat ini, sejumlah bank-bank utama di Sepanyol dan Amerika Latin telah mula menggunakan teknologi Blockchain dan diketahui ada minat dari sejumlah institusi kewangan utama Amerika.

3. Penerapan pengguna

menerima teknologi blockchain sebagai pembayaran

Semua kegembiraan di sekitar syarikat blue-chip tidak menenangkan khabar angin bahawa penggunaan utama teknologi Blockchain oleh pengguna akan hampir tiba. Khabar angin bahawa Amazon, PayPal, Facebook atau pemain internet utama lain akan memasuki Blockchain secara besar-besaran pastinya bukan perkara baru dan mereka jarang membuahkan hasil. Sebilangan besar syarikat yang mula menerima Bitcoin semasa kenaikan mata wang pada tahun 2017 melakukannya dengan sekurang-kurangnya satu perhatian terhadap lonjakan publisiti utama yang cenderung disebabkan oleh keputusan itu. Sekarang orang melihat Blockchain melalui mata yang lebih rasional, bagaimanapun, kemungkinan cryptocurrency mula mencari ceruk di mana mereka dapat beroperasi dengan menguntungkan dan berjaya selama bertahun-tahun akan datang.

Orang ramai juga membaca: 10 Mitos mengenai Cryptocurrency dan Blockchain

4. Keutuhan sistem

Sejumlah bank telah mengalami kegagalan besar dalam beberapa bulan kebelakangan ini kerana infrastruktur kuno mereka gagal memenuhi permintaan pelanggan abad ke-20. Pergantungan Blockchain pada kaedah moden dan pendekatan terdesentralisasi menjadikannya kebal terhadap masalah seperti ini dan keselamatannya secara lalai boleh menjadikannya sangat popular di kalangan pengguna dalam era yang semakin memfokuskan privasi. Walau bagaimanapun, sebilangan halangan untuk masuk harus dihapuskan sebelum kita melihat penggunaan cryptocurrency yang sangat meluas, walaupun terdapat kelebihan ini.

5. Automasi kewangan

proses automatik blockchain

Pada Pendidikan Perdagangan, kita tahu bahawa masa depan kewangan adalah automatik. Ini sudah berlaku dalam dunia perdagangan, di mana sebahagian besar perdagangan cepat dijalankan secara automatik oleh komputer yang bergantung pada algoritma, dan bukannya pedagang individu. Cryptocurrencies akan membantu dunia perbankan, yang sebaliknya sangat bergantung pada proses manual dan cara lama melakukan sesuatu untuk akhirnya mengambil langkah ke abad ke-21 dan mula menggunakan proses automatik, yang akan menjadikan keseluruhan proses lebih berkesan untuk institusi kewangan dan pengguna.

Walaupun pasaran mungkin sedikit lebih bersemangat daripada sebelumnya, tidak ada keraguan bahawa inovasi teknologi Blockchain datang lebih cepat dari sebelumnya. Tahun berikutnya sangat menjanjikan bagi mana-mana pelabur yang ikut serta.

Jangan ketinggalan: Cara Berfikir Seperti Guru Pelaburan?

Sekiranya anda senang membaca artikel ini dari Trading Education, sila beri like dan kongsikan kepada orang lain yang anda rasa mungkin menarik juga.

Sumber: www.due.com

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me