Bagaimana Melabur Dalam Cryptocurrency Pada 2021

Ketahui Cara Melabur Dalam Pasaran cryptocurrency pada tahun 2021

Cryptocurrency telah menjadi salah satu peluang pelaburan yang paling menarik dalam beberapa tahun kebelakangan dan perkara-perkara yang akan menjadi lebih menarik selepas tahun 2020 menyaksikan lebih banyak institusi kewangan tradisional menawarkan sokongan untuk DeFi.

Perkembangan utama lain untuk crypto pada tahun 2020 adalah platform pembayaran dalam talian Paypal yang mula menyokong pembelian dan perbelanjaan Bitcoin, Ethereum, Litecoin, dan Bitcoin Cash – memberikan lebih daripada 350 juta pengguna akses ke cryptocurrency untuk transaksi di dunia nyata. Ini bermaksud bahawa cryptocurrency terus melangkah keluar dari nilai ‘yang dibina secara sosial’ dan menjadikan jalan masuk sebagai alat perdagangan yang sah dan berfungsi.

Tidak dapat tidak, perkembangan ini menyebabkan minat baru untuk melabur dalam cryptocurrency. Sebenarnya, pelaburan cryptocurrency tidak pernah lebih banyak permintaan – seperti sejumlah rekod dompet crypto dibuka pada tahun 2020. Semua perkara yang dipertimbangkan, 12 bulan akan datang sangat menguntungkan bagi pelabur crypto yang cerdas.

Namun, jika anda baru menggunakan pelaburan cryptocurrency, atau pelaburan kewangan secara umum, anda mungkin bingung untuk memulakannya. Itulah sebabnya kami mengumpulkan panduan berikut tentang cara melabur dalam cryptocurrency pada tahun 2021, yang akan memberitahu anda semua yang perlu anda ketahui untuk mula mengembangkan portfolio anda.

Isi kandungan

Sejarah Ringkas Cryptocurrency

Mengapa Melabur dalam Cryptocurrency pada tahun 2021?

Strategi Pelaburan Cryptocurrency

Cari Cryptocurrency Terbaik untuk Melabur pada tahun 2021

Bagaimana Melabur dalam Cryptocurrency pada tahun 2021

Tempat Membeli Cryptocurrency

Cara Membeli Cryptocurrency

Dompet Cryptocurrency

Menguruskan Pelaburan Cryptocurrency anda

Kesimpulannya

Soalan Lazim Pelaburan Cryptocurrency

Sejarah Ringkas Cryptocurrency

Kecuali anda hidup di bawah batu, anda mungkin sudah biasa mengenal cryptocurrency hingga tahap tertentu. Walau bagaimanapun, sebelum kita melihat bagaimana untuk melabur dalam cryptocurrency pada tahun 2021, penting untuk mengetahui mengapa kewangan digital menjadi topik hangat bagi para pelabur.

Blockchain pertama kali mendapat perhatian dunia pada tahun 2008, ketika Satoshi Nakamoto menerbitkan kertas putihnya yang kini legenda yang menubuhkan model untuk cryptocurrency utama pertama di dunia: Bitcoin. Sudah tentu, teknologi itu tidak dikembangkan dalam sekelip mata dan karya Nakamoto sebenarnya merupakan kemuncak pembangunan selama puluhan tahun. Tetapi untuk tujuan belajar mengenai pelaburan cryptocurrency, 2008 adalah titik permulaan yang baik.

Bitcoin kemudian wujud pada tahun 2009, di tengah-tengah spekulasi media bahawa ia akan menjadi kebiasaan untuk transaksi tradisional. BTC mungkin tidak membuat perubahan nyata untuk menggantikan mata wang fiat selama beberapa tahun ke depan, dan banyak bursa masih enggan mula menyenaraikan mata wang digital, tetapi melabur dalam cryptocurrency sejak awal telah terbukti menjadi keputusan yang sangat pintar pada tahun 2013, yang mana masa BTC melonjak menjadi $ 1,242.

Apabila banyak orang dalam teknologi yang tidak banyak tahu mengenai pelaburan tiba-tiba mendapat untung dari BTC, tidak memerlukan masa yang lama untuk seluruh dunia mengejar dan menjelang tahun 2017, Bitcoin telah mencapai $ 10,000 per token. Melabur dalam cryptocurrency kini menjadi pilihan portfolio yang mapan bahkan bagi golongan tradisionalis yang paling bersemangat.

Menjelang akhir tahun 2020 dan pasaran cryptocurrency kini bernilai lebih dari $ 1 trilion dari segi nilai duit syiling gabungan – bukti bahawa melabur dalam cryptocurrency boleh menjadi keputusan yang sangat bijak.

Mengapa Melabur dalam Cryptocurrency pada tahun 2021?

Setelah pasaran di seluruh dunia terganggu akibat pandemi COVID-19 yang melanda pada tahun 2020, kebanyakan ekonomi telah menunjukkan ketahanan tertentu dan petunjuk awal menunjukkan bahawa mereka akan segera bangkit kembali ketika sekatan dicabut.

Pemulihan ekonomi adalah peluang besar bagi para pelabur dan banyak yang menantikan tahun yang berjaya pada tahun 2021. Melabur dalam cryptocurrency, sehingga baru-baru ini, dilihat sebagai sesuatu yang agak menarik, tetapi seperti yang telah kita sebutkan, keadaan nampaknya berubah pada tahun 2020, kerana semakin banyak pelabur arus perdana dan institusi kewangan mengalihkan perhatian mereka kepada mata wang digital.

Walaupun pernah dilihat sebagai pasar yang huru-hara, yang hanya mempunyai minat untuk peniaga hari, pelaburan Cryptocurrency kini dilihat sebagai strategi pelaburan yang jauh lebih layak dan banyak pelabur peringkat tinggi memasukkan sekurang-kurangnya satu mata wang digital dalam portfolio mereka – trend yang dijangka berterusan pada bulan-bulan mendatang.

Sudah tentu, pasaran cryptocurrency tetap tidak dapat diramalkan, tetapi jika anda bersedia untuk mengambil sedikit risiko dan mencari pasaran yang sedang berkembang untuk dilaburkan, sekarang mungkin masa yang tepat untuk mula melabur dalam cryptocurrency.

Strategi Pelaburan Cryptocurrency

Sekiranya anda masih baru dalam pasaran pelaburan cryptocurrency, anda mungkin pernah mendengar pelbagai perkara tentangnya, seperti bagaimana hal itu tidak dapat diramalkan dan bagaimana pelabur pemula sering kehilangan wang – kedua-duanya tentu saja benar. Walau bagaimanapun, ini juga berlaku untuk banyak instrumen kewangan lain.

Walau bagaimanapun, pelaburan mungkin berpotensi sangat menguntungkan. Tetapi untuk memulakannya dengan posisi terkuat, terdapat beberapa strategi asas yang dapat diguna pakai oleh pelabur pemula ketika belajar bagaimana melabur dalam cryptocurrency pada tahun 2021.

1. Beli dan lupakan

Dikenali dalam industri sebagai HODLing, anda boleh melabur dalam cryptocurrency dengan cara yang sama seperti yang anda lakukan dalam saham dan saham – cukup kenal pasti token yang anda yakin akan meningkat nilainya dalam jangka masa panjang dan membuat pelaburan anda.

Manfaat ini semestinya jelas. Seperti yang telah kita nyatakan di atas, Bitcoin mula berniaga dengan harga kurang dari satu dolar pada awalnya, tetapi pada saat menulis satu Bitcoin bernilai lebih dari $ 36,000. Oleh itu, seperti yang anda lihat, pelaburan dalam cryptocurrency berpotensi memberi pulangan yang besar sekiranya anda bersedia untuk bermain dalam jangka masa panjang.

HODLing berbeza dengan perdagangan kerana anda sebenarnya akan membeli aset pendasar. Dengan kata lain, anda memiliki cryptocurrency yang anda laburkan, berbanding dengan perdagangan derivatif.

2. Purata

Rata-rata adalah teknik pelaburan mapan yang tidak khusus untuk cryptocurrency. Walau bagaimanapun, pasaran crypto yang berubah dengan pantas menjadikannya sangat sesuai untuk pelabur baru.

Rata-rata melibatkan membahagikan modal anda kepada beberapa pelaburan yang terpisah menjadi aset sasaran. Secara berkesan, ini adalah cara untuk mengurangkan turun naik harga dari masa ke masa. Pembelian dilakukan secara berkala, tanpa mengira pergerakan harga.

Kelebihan rata-rata ialah mengurangkan peluang anda melabur pada waktu yang tidak baik – sesuatu yang hampir mustahil untuk diramalkan secara tepat di pasaran kripto. Rata-rata juga melihat anda berpegang pada rancangan yang telah ditetapkan dan mengurangkan komponen emosi pelaburan – penting bagi mereka yang baru memasuki pasaran crypto.

Sudah tentu, kerugian yang paling ketara dari rata-rata adalah bahawa harga aset cenderung naik dari masa ke masa, yang bermaksud anda akan memperoleh keuntungan yang lebih tinggi secara keseluruhan dengan melaburkan sekaligus sekaligus. Tetapi idea di sini adalah untuk mengurangkan risiko.

3. Kepelbagaian

Mana-mana peniaga yang berpengalaman tahu bahawa kepelbagaian adalah kunci kepada portfolio yang berjaya. Ringkasnya, kepelbagaian bermaksud menyebarkan modal pelaburan anda ke pelbagai aset. Ini dapat dicapai di dalam dan tanpa pasaran cryptocurrency.

Sebagai contoh, penulis kewangan CNBC, Darla Mercado, menasihatkan bahawa pelabur komited hanya 1% daripada jumlah modal pelaburan mereka kepada Bitcoin, sehingga mendapat pendedahan kepada pasaran sambil meminimumkan risiko melalui pelaburan yang lebih konservatif di tempat lain. Begitu juga, pelabur teknologi Pondering Durian telah melabur kurang daripada 15% modal yang ada di pasaran digital.

Berapa banyak modal yang anda peruntukkan untuk pelaburan cryptocurrency tentu akan bergantung pada berapa banyak risiko yang anda bersedia untuk menanggung. Perlu diingat juga bahawa anda dapat mempelbagaikan diri dalam sektor crypto. Sebagai contoh, BTC adalah pelaburan yang jauh lebih stabil daripada Tellor, tetapi yang terakhir mempunyai banyak potensi untuk berkembang. Oleh itu, anda boleh memasukkan kedua-dua syiling tersebut dalam strategi pelaburan anda, mengimbangi TRB yang agak berisiko dengan ‘taruhan selamat’ iaitu BTC.

Cryptocurrency mana yang akan dilaburkan pada tahun 2021?

Tidak dapat tidak, salah satu soalan pertama yang diajukan ketika belajar bagaimana melabur dalam cryptocurrency pada tahun 2021 adalah token mana yang harus dilaburkan?

1. Bitcoin

Tidak ada yang menjauhinya, Bitcoin adalah cryptocurrency terbesar di pasaran Sejak dilancarkan pada tahun 2009, BTC secara konsisten memegang kedudukan teratas dari segi permodalan pasaran dan, pada saat penulisan, satu token Bitcoin bernilai $ 36,000 yang mengagumkan. Walaupun anda benar-benar baru dalam pelaburan cryptocurrency, anda mungkin mengetahui Bitcoin.

Sebagai peluang pelaburan, BTC boleh dikatakan sebagai titik pertama untuk melabur dalam cryptocurrency. Banyak pakar industri telah meramalkan perkara besar untuk Bitcoin pada tahun 2021, termasuk penganalisis Citibank, Tom Fitzpatrick, yang percaya BTC akan melonjak melebihi $ 300,000 dalam beberapa bulan mendatang. Oleh itu, Bitcoin adalah pilihan yang baik untuk pelaburan cryptocurrency pertama anda.

2. Ethereum

Di sebelah Bitcoin, cryptocurrency lain yang telah menghasilkan banyak perhatian pelabur adalah Ethereum. Dengan permodalan pasaran menghampiri $ 70 bilion pada masa penulisan, ETH telah berada di kedudukan kedua di belakang BTC untuk beberapa waktu sekarang.

Dari sudut teknikal, blockchain Ethereum dapat melakukan perkara yang tidak dapat dilakukan oleh Bitcoin. Sebagai contoh, sedangkan Bitcoin hanyalah sistem pembayaran digital, ekosistem Ethereum memungkinkan untuk mewujudkan kontrak dan program pintar, yang dibangunkan dengan bahasa pengaturcaraannya sendiri – serta menjadi tuan rumah cryptocurrency asalnya, Ether.

Menjelang 2021, analisis teknikal yang dilakukan oleh LongForecast telah Ethereum dijangka meningkat lebih dari 200% dalam beberapa bulan mendatang, yang pastinya menjadikan Ethereum sebagai pelaburan yang perlu dipertimbangkan.

3. Litecoin

Satu lagi cryptocurrency terkenal yang secara konsisten berada di antara sepuluh teratas dari segi permodalan pasaran adalah Litecoin. Selalunya digambarkan sebagai perak kepada emas Bitcoin, kedua-duanya sebenarnya sangat serupa dalam cara mereka beroperasi, tetapi Litecoin telah meningkatkan skalabilitas dan masa pembuatan blok yang lebih cepat.

LTC memulakan perdagangan 2021 dengan harga lebih dari $ 140 dan laman web crypto yang popular Coinswitch telah mencadangkan altcoin mungkin mencecah $ 600 menjelang akhir tahun – yang akan menyamai pertumbuhan sekitar 300%. Secara semula jadi, ini menjadikan Litecoin sebagai peluang pelaburan yang sangat menarik. Namun, seperti biasa, ramalan harga crypto harus didekati dengan berhati-hati dan altcoin harus menjadi sebahagian daripada portfolio yang pelbagai dan bukannya pelaburan yang berdiri sendiri.

4. Wang Tunai Bitcoin

Ketiga-tiga cryptocurrency yang dinyatakan di atas semestinya cukup untuk mana-mana pelabur pemula untuk mula membina portfolio mereka. Walau bagaimanapun, jika anda sudah melihat untuk melangkah lebih jauh ke dunia mata wang digital, Bitcoin Cash juga perlu dipertimbangkan.

Bitcoin Cash adalah cabang dari cryptocurrency asal, yang terbentuk ketika blockchain Bitcoin mengalami garpu keras pada bulan Ogos 2017. Walaupun wajar untuk mengatakan Bitcoin Cash tidak pernah benar-benar hampir menyaingi Bitcoin, ia telah membuktikan dirinya sebagai salah satu crypto teratas di pasaran dan jarang berada di luar sepuluh teratas dari segi cap pasaran sejak penubuhannya.

Sejauh pelaburan dalam cryptocurrency, Bitcoin Cash menyaksikan penurunan harga sepanjang tahun 2020 dan banyak orang dalam industri percaya bahawa ini disebabkan oleh pemulihan yang ketara pada tahun 2021. Walau bagaimanapun, pelabur pemula harus mendekati dengan berhati-hati: BCH tidak mempunyai kestabilan pendahulunya dan pastinya pelaburan yang lebih berisiko.

5. Riak

Token lain yang semestinya perlu diperhatikan adalah XRP, yang biasanya dikenali sebagai Ripple. Ripple mengalami beberapa musibah pada akhir tahun 2020, ketika Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa AS memutuskan bahawa XRP digolongkan sebagai aset yang boleh diperdagangkan dan bukannya mata wang.

Sekiranya anda ingin melabur dalam cryptocurrency, XRP pasti akan memberi peluang – walaupun lebih berisiko. Keputusan SEC menyaksikan harga altcoin turun sekitar 50% pada bulan Disember 2020. Sekarang mata dunia crypto tertuju pada Ripple untuk melihat apakah token tersebut dapat membuat pemulihan.

Kekuatan Ripple adalah bahawa ia menumpukan pada memudahkan transaksi dengan kos rendah, bagi bank dan institusi kewangan yang ingin melakukan pemindahan antara bank dan rentas sempadan. Oleh itu, masih ada banyak potensi untuk XRP dan memandangkan harga sekarang relatif rendah, 2021 dapat menjadi saat yang tepat untuk melakukan Ripple.

Bagaimana Melabur dalam Cryptocurrency pada tahun 2021

Sekiranya anda serius melihat pelaburan cryptocurrency, maka semakin banyak penyelidikan yang dapat anda lakukan sebelum melakukan dana menjadi lebih baik. Walau bagaimanapun, jika anda telah menyenarai pendek token yang anda percayai akan berprestasi baik dalam beberapa bulan atau tahun-tahun mendatang, maka langkah seterusnya adalah melihat bagaimana sebenarnya untuk melabur dalam cryptocurrency pada tahun 2021.

Tempat Membeli Cryptocurrency

Langkah pertama untuk melabur dalam cryptocurrency adalah mengetahui di mana anda sebenarnya boleh membeli token. Terdapat banyak platform di pasaran dan ada beberapa faktor yang harus dipertimbangkan ketika memilih penyedia yang tepat. Pertimbangkan perkara berikut:

  • Sama ada anda merancang untuk memegang cryptocurrency
  • Adakah anda berminat dengan perdagangan hari?
  • Adakah anda akan melabur dalam aset lain?
  • Sejauh mana anda tahu mengenai pelaburan?
  • Adakah anda baik dengan metrik dan aliran maklumat yang kompleks?

Ini adalah beberapa faktor penting yang perlu diberi perhatian semasa memilih platform untuk menjalankan pelaburan cryptocurrency anda. Contohnya, jika anda berminat dengan perdagangan hari, anda memerlukan pertukaran yang membolehkan anda membeli dan menjual derivatif. Atau jika anda seorang pelabur pemula, anda mungkin ingin mencari platform yang mempunyai banyak sumber pendidikan.

Salah satu broker terbaik untuk pelabur baru dan berpengalaman adalah eToro. Platform ini mempunyai proses onboarding yang mudah dan banyak maklumat mengenai cara melabur dalam cryptocurrency. Anda juga berpeluang mengenali antara muka dengan akaun praktik – membuat pelaburan palsu tanpa mempertaruhkan modal.

Cara Membeli Cryptocurrency

Setelah anda menyediakan akaun perdagangan, maka anda sudah bersedia untuk mula melakukan transaksi. Biasanya, pertukaran cryptocurrency akan mempunyai carta yang menyenaraikan harga semasa aset tertentu. Anda juga dapat melihat bagaimana harga bergerak dalam jangka masa yang ditentukan, yang dapat memberitahu strategi pelaburan anda dengan lebih lanjut.

Sebilangan besar platform ditujukan kepada pengguna sehari-hari dan biasanya melibatkan lebih banyak daripada mengklik pilihan ‘beli’. Anda kemudian harus mempunyai pilihan untuk menentukan jumlah token yang ingin anda beli, diberikan sama ada dalam nilai token atau setara dalam mata wang pilihan anda.

Katakan anda mahu melabur dalam Bitcoin. Berikut adalah prosesnya:

  1. Buka akaun dagangan dengan broker pilihan anda
  2. Sekiranya perlu, masukkan dana ke akaun perdagangan anda
  3. Pilih pilihan untuk membeli BTC
  4. Masukkan jumlah yang anda ingin beli
  5. Sahkan urus niaga

Dompet Cryptocurrency

Salah satu perkara yang sering kelihatan membingungkan ketika belajar bagaimana melabur dalam cryptocurrency adalah di mana anda menyimpan token anda.

Setelah cryptocurrency diperoleh, ia mesti disimpan – seperti bentuk mata wang lain. Sesiapa yang serius untuk melabur dalam cryptocurrency perlu menyediakan dompet crypto. Ini hanyalah kaedah menyimpan kunci crypto – rentetan nombor panjang yang menunjukkan peruntukan token anda.

Terdapat beberapa jenis dompet yang tersedia, termasuk dompet perkakasan, dompet desktop dan dompet berasaskan web. Biasanya, dompet perkakasan adalah bentuk yang paling selamat, tetapi sedikit kemudahan dikorbankan dan tidak semudah menghantar dan menerima cryptocurrency seperti dompet yang disambungkan secara kekal ke web.

Anda mungkin mendapati pertukaran yang anda pilih untuk menggunakan menawarkan dompet crypto sebagai standard, tetapi jika anda melabur dalam cryptocurrency untuk jangka masa panjang, disarankan untuk menyandarkannya ke dompet perkakasan.

Menguruskan Pelaburan Cryptocurrency anda

Mempelajari cara memperdagangkan cryptocurrency adalah proses yang berterusan – pasaran masih dalam peringkat awal dan lebih mudah berubah daripada indeks kewangan yang lebih mapan. Setelah anda membuat pelaburan, penting untuk mengikuti perkembangan dunia crypto dan bertindak balas dengan sewajarnya.

Salah satu perkara utama yang perlu diberi perhatian adalah peraturan. Sebilangan besar negara dan bidang kuasa masih dapat menangani mata wang digital dan, seperti yang telah kita ketahui dengan kes Ripple / SEC, perubahan dalam perundangan dapat memberikan pengaruh yang signifikan terhadap harga cryptocurrency. Sebagai tambahan kepada peraturan, banyak cryptocurrency mengalami forkings – yang secara langsung boleh mempengaruhi pegangan anda.

Sudah tentu, jika anda berpegang teguh pada strategi, anda seharusnya dapat mengatasi turun naik pasaran secara umum, namun, penting untuk mengikuti perkembangan di dunia kripto untuk memastikan anda tidak terperangkap dengan perubahan ketara.

Kesimpulannya

Sesiapa yang bersungguh-sungguh untuk belajar bagaimana melabur dalam cryptocurrency pada tahun 2021 mesti bersedia untuk melakukan penyelidikan yang menyeluruh – memahami perbezaan antara cryptocurrency yang berbeza sering menjadi kunci untuk memahami sama ada mereka mempunyai potensi pelaburan.

Pasaran digital memberikan peluang hebat untuk pelabur jangka panjang dan peniaga harian, tetapi penting untuk diingat bahawa pelaburan cryptocurrency berbeza dengan pasaran kewangan tradisional dan pelabur pemula harus ingat bahawa mereka mendedahkan diri kepada risiko.

Walau bagaimanapun, dengan strategi yang tepat dan banyak penyelidikan yang teliti, pelaburan dalam cryptocurrency berpotensi memberikan pulangan yang besar dan pasaran hanya semakin kuat apabila semakin banyak pengguna dan institusi menerapkan konsep mata wang digital.

Bolehkah Bitcoin Mencapai Harga $ 100K pada tahun 2021

7 Ramalan Cryptocurrency untuk 2021 Yang Semua Orang Akan Setuju

Apakah Cryptocurrency Terbaik Untuk Berdagang Pada 2021?

Ramalan Ramalan Harga Bitcoin: Berapa Nilai Bitcoin Yang Akan Berharga Pada Tahun 2021 Dan Selanjutnya?

eToro – Platform Cryptocurrency Terbaik

eToro telah membuktikan bahawa mereka boleh dipercayai dalam industri Crypto selama bertahun-tahun – kami mengesyorkan anda mencubanya.

Mata wang maya sangat tidak stabil. Modal anda berisiko.

Soalan Lazim Pelaburan Cryptocurrency

Di mana saya boleh belajar bagaimana melabur dalam cryptocurrency pada tahun 2021?

Mempelajari cara melabur dalam cryptocurrency pada tahun 2021 adalah proses yang berterusan, tetapi tempat terbaik untuk memulakannya adalah dengan membaca beberapa panduan dan petunjuk dari platform yang dipercayai. Pendidikan Perdagangan menawarkan panduan mengenai semua perkara dari bagaimana memilih dompet cryptocurrency yang mana cryptocurrency cenderung menjadi pelaburan yang baik pada tahun akan datang.

Sekarang adalah masa yang tepat untuk melabur dalam cryptocurrency?

Pandemik COVID menyebabkan kemerosotan di kebanyakan ekonomi di seluruh dunia. Cryptocurrency sebenarnya menunjukkan ketahanan yang mengejutkan, dengan banyak yang telah pulih pada musim panas 2020. Menjelang tahun 2021, pelaburan cryptocurrency telah menghasilkan banyak minat, kerana banyak penganalisis meramalkan kenaikan harga yang signifikan untuk token utama.

Bagaimana saya membeli cryptocurrency?

Mempelajari cara melabur dalam cryptocurrency pada tahun 2021 merangkumi pembelajaran di mana dan bagaimana sebenarnya untuk membeli mata wang digital. Cara termudah untuk memulakannya adalah dengan membuka akaun dengan broker runcit, seperti eToro, yang akan membolehkan anda beroperasi dalam beberapa minit serta memberi anda akses kepada banyak sumber pendidikan.

Mata wang kripto mana yang harus saya laburkan?

Setelah anda memahami cara melabur dalam cryptocurrency untuk tahun 2021, anda perlu memilih token mana yang ingin anda tambahkan ke portfolio anda. Penyelidikan adalah kunci di sini dan salah satu kaedah terbaik bagi pelabur pemula untuk membuat pilihan adalah dengan melihat analisis yang boleh dipercayai mengenai cryptocurrency terbaik untuk dilaburkan kerana ini akan mengumpulkan beberapa aliran maklumat untuk menunjukkan gambaran yang realistik tentang apa yang boleh diharapkan dalam beberapa bulan ke hadapan.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me