Bitcoin vs Bitcoin Cash: Crypto mana yang harus anda beli pada tahun 2021

BTC vs BCH: Mana Yang Perlu Ada Dalam Portfolio Anda?

Panduan ini membandingkan Bitcoin vs Bitcoin Cash untuk menerangkan semua cara Bitcoin berbanding Bitcoin Cash serupa dan menonjolkan perbezaan utama yang memisahkan antara satu sama lain. Apabila semua kebaikan dan keburukan untuk kedua-dua syiling tersebut dinyatakan, jawapan kepada crypto mana yang harus anda beli, Bitcoin vs Bitcoin Cash, akan menjadi lebih jelas.

Selepas tahun 2020 yang meruncing, pasaran cryptocurrency diramalkan akan pulih dengan kuat dalam beberapa bulan akan datang, dengan kebanyakan pakar meramalkan pertumbuhan secara menyeluruh. Sebenarnya, apabila semakin banyak perniagaan, pelabur dan institusi bersiap untuk melabur dalam cryptocurrency pada tahun 2021, ada alasan yang baik untuk mempercayai bahawa 12 bulan akan datang dapat melihat harga memecahkan rekod untuk token utama.

Jadi apa sebenarnya token teratas? Kebanyakan orang pernah mendengar mengenai Bitcoin. Ini adalah cryptocurrency yang asli dan sejauh ini adalah yang terbesar dari segi permodalan pasaran. Mereka yang biasa dengan pasaran kripto juga mungkin pernah mendengar mengenai Bitcoin – Bitcoin Cash. Namun, memandangkan nama mereka yang sama dan asal usulnya, banyak orang tidak jelas mengenai perbezaan sebenar antara keduanya.

Sekiranya anda ingin melabur dalam Bitcoin atau membeli Bitcoin Cash pada tahun 2021, maka penting untuk memahami bagaimana perbezaannya dan jenis pulangan yang boleh anda harapkan secara realistik. Untuk tujuan ini, kami telah mengumpulkan perbandingan tunai Bitcoin vs bitcoin berikut untuk membantu anda menentukan yang mana satu dari dua yang lebih sesuai dengan matlamat portfolio anda.

Terdapat juga perincian penting untuk setiap ramalan harga duit syiling, melihat sejarah harga masa lalu, dan maklumat mengenai cara melabur kedua-dua cryptocurrency.

Bitcoin atau Bitcoin Cash, yang manakah mempunyai pelaburan yang lebih baik pada tahun 2021 dan seterusnya? Ketahui

Bitcoin Tunai vs Bitcoin – Perbezaan Utama

Sebelum kita memulakan, perlu diperhatikan bahawa jika anda ingin melabur dalam cryptocurrency pada tahun 2021, maka Bitcoin dan Bitcoin Cash berpotensi menjadi pilihan yang baik. Walaupun BTC tidak diragukan lagi lebih besar dari keduanya, dapat dikatakan bahwa BCH memiliki lebih banyak ruang untuk berkembang. Oleh itu, anda mungkin memilih untuk melabur dalam Bitcoin Cash sebagai risiko yang lebih tinggi, pilihan ganjaran yang lebih tinggi dan melabur dalam Bitcoin untuk kestabilan perbandingan.

Walau bagaimanapun, memahami perbezaan antara wang tunai Bitcoin dan Bitcoin adalah syarat asas untuk melabur di pasaran cryptocurrency. Oleh itu, mari kita lihat beberapa ciri utama Bitcoin Cash vs Bitcoin.

Latar belakang

Bitcoin dicipta pada tahun 2009 ketika Satoshi Nakamoto yang misterius menerbitkan buku putih yang asli, yang menyatakan visinya untuk jenis mata wang baru. Idea utamanya adalah dengan menggunakan teknologi blockchain, cryptocurrency dapat menghilangkan keperluan pihak berkuasa pusat dan menyediakan sistem pembayaran peer-to-peer yang selamat dan selamat.

Terdapat sebilangan kecil orang dalam teknologi berpandangan ke depan yang memilih untuk melabur dalam Bitcoin pada awal cryptocurrency, tetapi sangat sedikit pelabur arus perdana yang mengambil perhatian selama 2 – 3 tahun pertama kewujudannya. Walau bagaimanapun, pada tahun 2013 harga BTC mula melambung tinggi dengan pelabur awal melihat pulangan beberapa ratus peratus.

Hari ini, Bitcoin bernilai $ 46,000 yang mengagumkan dan cukup untuk mengatakan bahawa sekarang terdapat banyak pakar kewangan arus perdana yang berminat untuk membeli Bitcoin pada tahun 2021.

Bitcoin Cash dibentuk ketika Bitcoin yang asli berjaya menggunakan garpu keras pada tahun 2017. Ketika garpu itu berlaku, mana-mana pemegang Bitcoin yang ada diberikan sejumlah token Bitcoin Cash yang setara. Ini menyebabkan pelancaran BCH dengan harga yang sangat tinggi sekitar $ 600 per token di kebanyakan bursa.

Sesiapa yang ingin membeli Bitcoin Cash pada tahun 2021 harus memahami bagaimana ia berbeza dengan pendahulunya. Walaupun tidak diragukan lagi berdasarkan kod sumber dan prinsip asas yang sama dengan Bitcoin, terdapat perbezaan utama antara keduanya. Salah satunya melibatkan pemprosesan transaksi, yang akan kita terokai dengan lebih terperinci di bawah.

Secara semula jadi, terdapat juga banyak persamaan ketika melihat Bitcoin vs Bitcoin Cash. Kedua-duanya menggunakan bukti mekanisme konsensus kerja dan kedua-duanya mempunyai jumlah penawaran yang berjumlah 21 juta token. Walau bagaimanapun, mereka yang ingin melabur dalam Bitcoin Cash harus sedar bahawa pasaran sahamnya masih jauh lebih kecil daripada pendahulunya dan tidak mempunyai banyak sokongan di seluruh dunia kewangan.

Transaksi dan Kelajuan

Setiap cryptocurrency membawa sesuatu yang berbeza dari jadual tetapi antara atribut utama mana-mana mata wang digital adalah kos dan kelajuan transaksi. Sudah tentu, terdapat banyak butiran teknikal lain, tetapi bagi mereka yang ingin melabur dalam cryptocurrency pada tahun 2021, maka memahami asas-asas utama adalah tempat yang baik untuk memulakan.

Sekiranya anda ingin melabur dalam Bitcoin, anda mungkin sudah biasa dengan idea perlombongan Bitcoin. Ini adalah bahagian penting dari protokol kerana bagaimana transaksi disahkan dan BTC baru dilancarkan. Ringkasnya, perlombongan Bitcoin adalah proses di mana komputer di blockchain bersaing secara berkesan untuk menyelesaikan persamaan kompleks untuk mengesahkan transaksi.

Perlombongan Bitcoin menggunakan sejumlah besar kuasa dan sumber daya pengkomputeran. Oleh itu, pelombong di rangkaian dihargai kerana mengesahkan rantai data – atau blok – dengan token Bitcoin. Sistem ini memastikan bahawa rangkaian itu selamat dan tidak ada ‘pembelanjaan dua kali’ Bitcoin, iaitu token yang sama digunakan lebih dari sekali. Maklumat lebih lanjut boleh didapati dalam penjelasan kami mengenai perlombongan crypto.

Sebilangan besar pengkritik Bitcoin menyebut sistem perlombongan ‘bukti kerja’ sebagai alasan di sebalik masa urus niaga yang agak perlahan. Membuat blok Bitcoin baru boleh memakan masa sehingga sepuluh minit. Sebagai perbandingan, blockchain Ethereum menghasilkan blok dalam masa 10 – 15 saat sahaja.

Batasan urus niaga Bitcoin adalah sebab utama Bitcoin Cash mula wujud.

Pada masa garpu berlaku dalam cryptocurrency asal, Bitcoin telah menghadapi kritikan kerana pemprosesan transaksi yang perlahan dan mahal. Bitcoin Cash berusaha meningkatkan protokol asal dengan jumlah blok yang lebih besar – sekitar 8MB hingga 1MB Bitcoin. Peningkatan saiz blok pasti dapat melakukan lebih banyak transaksi, yang bermaksud BCH jauh lebih layak sebagai mata wang untuk pengguna runcit sehari-hari.

Secara berkesan, mereka yang memilih untuk membeli Bitcoin Cash pada tahun 2021 melakukannya dengan harapan bahawa BCH akan dilihat sebagai pilihan yang lebih menarik daripada BTC ketika datang ke peruncitan sehari-hari. Walau bagaimanapun, sekali lagi mereka yang ingin melabur dalam Bitcoin Cash harus memperhatikan bahawa Bitcoin asli masih mempunyai sokongan runcit yang lebih luas pada masa penulisan.

Penawaran dan Permintaan

Sesiapa yang ingin melabur dalam Bitcoin semestinya menyedari bahawa pergerakan harga aset mana pun sebahagian besarnya didorong oleh penawaran dan permintaan. Walau bagaimanapun, cryptocurrency berbeza dengan aset lain dalam bagaimana penawaran dan permintaan dikekalkan.

Seperti yang telah kita bincangkan, token Bitcoin baru dihasilkan semasa pelombong Bitcoin membuat blok baru. Secara semula jadi, ini menimbulkan persoalan, jika BTC hanya dapat dibuat tanpa apa-apa, bagaimana ia dapat kekurangan dan dengan demikian nilai sebenarnya? Jawapannya adalah proses yang dikenali sebagai Bitcoin bahagian. Setiap 210,000 blok, ganjaran BTC untuk pelombong dipotong separuh. Pada tahun 2009, ia bermula pada 50. Pada tahun 2013, itu dipotong menjadi 25, pada tahun 2018 adalah 12.5, dan pada bulan Mei 2020, separuh menjadi 6.25. Pembahagian seterusnya dijangka berlaku pada tahun 2024.

Terdapat juga jumlah maksimum BTC yang ditulis ke dalam protokol, yang memastikan tidak akan ada lebih dari 21 juta token yang beredar. Mekanisme deflasi bawaan ini adalah faktor utama di sebalik nilai per token Bitcoin yang terus meningkat. Walau bagaimanapun, sesiapa sahaja yang ingin membeli Bitcoin pada tahun 2021 boleh yakin – had Bitcoin tidak dijangka dapat dilaksanakan sehingga 2140.

Sama seperti Bitcoin, sesiapa yang ingin melabur dalam Bitcoin Cash mungkin mempunyai pertanyaan mengenai model penawaran dan permintaan token. Dalam pengertian ini, kedua-dua BCH dan BTC mempunyai kelayakan yang sangat serupa.

Bitcoin Cash dilombong, sama seperti Bitcoin. Ganjaran BCH juga dibelah dua untuk menghasilkan kesan deflasi, sama seperti pendahulunya. Sebagai tambahan, seperti yang telah kami sebutkan, jumlah penawaran BCH juga terbatas pada 21 juta. Ini bermaksud bahawa keluk penawaran Bitcoin Cash mempunyai trajektori yang sangat serupa dengan penawaran cryptocurrency yang asal.

Perkara mungkin sedikit berbeza dari sisi permintaan. Bitcoin telah menyaksikan lonjakan permintaan dari pelabur institusi dalam beberapa bulan kebelakangan ini, tetapi perkara yang sama sebenarnya tidak dapat dinyatakan untuk Bitcoin Cash. Walau bagaimanapun, yang terakhir ini termasuk dalam cryptocurrency yang akan disokong di PayPal, jadi ada kemungkinan permintaan BCH akan meningkat dengan ketara.

Bitcoin Cash vs Bitcoin: Yang Mana Satu Pelaburan Yang Lebih Baik?

Sama ada anda memilih untuk melabur dalam Bitcoin atau membeli Bitcoin Cash pada tahun 2021, tidak ada salahnya memahami beberapa butiran teknikal. Walau bagaimanapun, secara realistik ini hanya akan membantu anda meramalkan pergerakan harga masa depan dan memutuskan mana yang akan membuktikan pelaburan yang lebih baik.

Untuk membina gambaran yang lebih lengkap, kami melakukan retrospeksi pergerakan harga setiap token sebelumnya, untuk mendapatkan idea mengenai kekuatan pasaran yang sebelumnya mendorong pertumbuhan dan memastikan sama ada mereka dapat melakukannya lagi dalam masa terdekat. Ini sangat berkaitan dengan BTC dan BCH, kerana harganya selalu dipengaruhi oleh penurunan harga mereka.

Selain mempertimbangkan prestasi masa lalu, kita juga dapat melihat tokoh industri atau gergasi pelaburan yang mungkin ingin melabur dalam Bitcoin Cash atau membeli Bitcoin pada tahun 2021 – selalunya minat yang signifikan dari pemain utama cukup dengan sendirinya untuk menaikkan harga token.

Bitcoin Cash Vs Bitcoin – Perbezaan Utama

Bitcoin vs Bitcoin Tunai: Sejarah Harga

Memilih untuk melabur dalam cryptocurrency pada tahun 2021 tidak diragukan lagi merangkumi risiko yang besar – seperti juga kebanyakan bentuk pelaburan. Walau bagaimanapun, walaupun tidak ada yang dapat memberikan jaminan mengenai pergerakan harga di masa depan, melihat kembali sejarah cryptocurrency sekurang-kurangnya dapat meningkatkan peluang kita untuk membuat unjuran yang lebih realistik.

BTC

Sekiranya anda merancang untuk membeli Bitcoin pada tahun 2021, maka anda mungkin sudah mengetahui sesuatu mengenai pergerakan harganya yang mengagumkan. BTC diperdagangkan lebih kurang dengan wang tunai sehingga mencecah $ 1 pada tahun 2011. Kemudian perkara benar-benar mulai meningkat, kerana lebih banyak institusi bergerak untuk melabur dalam Bitcoin.

Menjelang tahun 2013, BTC telah mencapai $ 1,242 dan mula mengukuhkan kedudukannya sebagai peluang pelaburan yang serius. Lintasan harganya jauh dari kemiringan lurus, tetapi ketika semakin banyak orang mula melabur dalam Bitcoin, token menjadi semakin berharga, akhirnya mencapai $ 19,783.06 pada tahun 2017.

Baru-baru ini, Bitcoin melonjak ke paras tertinggi sepanjang masa baru $ 48,364.06 pada separuh pertama bulan Februari dan harga tidak menunjukkan tanda-tanda melambatkan pada masa penulisan. Secara semula jadi, ini menjadi pertanda baik bagi sesiapa yang ingin membeli Bitcoin pada tahun 2021, walaupun merupakan masa yang mahal untuk memasuki pasaran.

BCH

Bitcoin Cash mempunyai harga debut yang jauh lebih tinggi daripada kebanyakan cryptocurrency, bermula dari sekitar $ 600. Ini lebih kepada bagaimana kripto wujud, dan bukannya tergesa-gesa untuk melabur dalam Bitcoin Cash.

Menjelang Disember 2017, BCH telah mencapai $ 2.400 yang mengagumkan dan banyak orang dalam industri berspekulasi bahawa ia dapat mencerminkan lintasan harga Bitcoin. Walau bagaimanapun, ini segera dihentikan apabila harga gergaji jatuh ke $ 704 pada awal tahun 2018.

Perkara terus menurun untuk BCH sepanjang 2018 dan 2019, dengan harga jatuh serendah $ 107. Walau bagaimanapun, Bitcoin Cash meningkat kepada $ 393 pada awal tahun 2020 dan naik dengan mendadak, sebelum mencapai paras tertinggi 12 bulan hampir $ 500 pada awal Februari. Sekali lagi disangka bahawa akan ada lonjakan orang yang ingin melabur dalam Bitcoin Cash. Sekali lagi ini terbukti tidak betul dan BCH sekali lagi turun menjadi sekitar $ 149 pada tahun 2020.

Melangkah ke hadapan, keadaan bertambah baik untuk BCH sepanjang tahun 2020 dan crypto mengalami kenaikan harga yang cukup stabil dan konsisten, berakhir tahun ini pada harga lebih dari $ 340. Pada masa penulisan, Bitcoin Cash telah mencapai $ 660.90 yang mengagumkan.

Bitcoin vs Bitcoin Cash: Ramalan Masa Depan

Sebilangan besar penganalisis crypto menggunakan pergerakan harga bersejarah untuk memaklumkan ramalan mereka. Sama ada anda berhasrat untuk melabur dalam Bitcoin Cash atau melabur dalam Bitcoin, analisis teknikal platform analisis terkemuka boleh dikatakan cara terbaik untuk mendapatkan gambaran mengenai bagaimana harga boleh bergerak dalam masa terdekat.

BTC

Terdapat banyak kegembiraan mengenai potensi Bitcoin untuk beberapa bulan mendatang. Sebagai contoh, DigitalCoinPrice meramalkan bahawa Bitcoin mempunyai peluang yang sangat nyata untuk mencapai tahap tertinggi sepanjang masa iaitu $ 76,768 pada bulan Jun tahun ini. Memandangkan bahawa BTC telah mencapai $ 51,914 yang memecahkan rekod pada masa penulisan, mudah untuk melihat bagaimana ramalan ini dapat diselesaikan.

Platform terkemuka lain, TradingBeasts baru-baru ini menyesuaikan ramalannya berdasarkan prestasi BTC yang belum pernah terjadi sebelumnya. Sebelumnya, BTC berjaya mencapai ramalan rata-rata $ 37,000 sebelum akhir 2021, tetapi sekarang meramalkan $ 43,788 menjelang Disember 2021.

Sudah tentu, ini menunjukkan bahawa lonjakan baru-baru ini mungkin berumur pendek dan mereka yang memilih untuk melabur dalam Bitcoin dapat menjangkakan penurunan harga pada suatu ketika tahun ini.

carta ramalan harga bitcoin

Walau bagaimanapun, WalletInvestor tidak meramalkan dan ramalannya telah meningkat secara berterusan sepanjang tahun dan mencapai purata $ 55, 390.70 dalam 10 bulan akan datang.

Secara keseluruhan, ramalan penganalisis menunjukkan bahawa memilih untuk membeli Bitcoin pada tahun 2021 boleh menjadi langkah yang baik – dengan andaian ramalan mereka bertahan.

Baca Lagi: Ramalan Harga Bitcoin untuk 2021

BCH

Mereka yang ingin membeli Bitcoin Cash pada tahun 2021 juga akan mendapat banyak positif mengenai pergerakan harga masa depannya. Sebenarnya, seperti yang sering berlaku dengan mata wang kripto, lonjakan harga yang dialami oleh BTC telah menyebabkan kenaikan pasaran secara keseluruhan dan BCH diperdagangkan pada $ 724 pada saat penulisan.

DigitalCoinPrice telah menilai semula ramalannya untuk BCH dan meramalkan bahawa ia boleh mencapai $ 949.45 sebelum akhir Februari. Walau bagaimanapun, lintasan BCH tidak mempunyai konsistensi yang sama dengan BTC dan platformnya meramalkan bahawa Bitcoin Cash akan melihat nilai nilainya di atas $ 1,000 tiga kali pada musim panas, sebelum turun menjadi $ 965,32 pada akhir tahun.

carta ramalan harga tunai bitcoin

Sementara itu, WalletInvestor mempunyai ramalan yang lebih lemah untuk Bitcoin Cash. Walau bagaimanapun, ia masih meramalkan kenaikan harga yang stabil sepanjang tahun, dengan BCH naik dari bulan ke bulan hingga mencapai purata $ 757 pada Disember 2021.

Walaupun pada tahap tertentu mengejar Bitcoin, memilih untuk melabur dalam Bitcoin Cash mungkin merupakan pilihan yang baik – terutama bagi mereka yang ingin memperoleh pegangan yang lebih besar dengan pelaburan yang lebih kecil.

Baca Lagi: Analisis Harga Tunai Bitcoin untuk tahun 2021

Bitcoin Cash Vs Bitcoin: Apa Kata Pakar

Pendapat pakar sering dapat berfungsi sebagai petunjuk sentimen industri terhadap cryptocurrency, tetapi yang lebih penting, jika mereka berasal dari pelabur atau pemimpin pasaran yang berpengaruh, maka pendapat itu cukup untuk mempengaruhi harga secara langsung.

Kesan ini dilihat baru-baru ini apabila harga Bitcoin melonjak berikutan pengumuman bahawa Tesla Elon Musk telah melabur sekitar $ 1.5bn dalam cryptocurrency. Berita itu menjadikan harga BTC meningkat 17% dalam semalam.

Walaupun memilih untuk membeli atau tidak Bitcoin pada tahun 2021 harus menjadi keputusan berdasarkan kajian yang teliti, tidak berlebihan untuk mengatakan bahawa kebanyakan suara industri yang terkemuka optimis akan masa depan BTC. Mike Novogratz dan Tom Fitzpatrick Citibank adalah antara suara yang meramalkan pertumbuhan yang ketara, dan bahkan bekas skeptis seperti Inigo Fraser-Jenkins dari Bernstein Research telah membuat Putar balik dan kini menasihati pelanggan untuk melabur dalam Bitcoin.

Namun, pakar mana yang mengesyorkan orang untuk membeli Bitcoin Cash pada tahun 2021? Pendapat mungkin tidak begitu bersatu kerana memihak kepada Bitcoin, tetapi masih terdapat banyak tokoh industri terkemuka yang lebih dari pada BCH.

Pakar kripto Roger Ver – yang sebelumnya menunjukkan kebolehan untuk meramalkan tepat – percaya bahawa BCH adalah realisasi sebenar visi asal Satoshi Nakamoto untuk cryptocurrency dan yakin bahawa Bitcoin Cash akan menggandakan nilainya pada tahun 2021.

Di tempat lain, pelabur crypto yang bersuara Kim Dotcom juga memilih untuk melabur dalam Bitcoin Cash, meramalkan – mungkin agak optimis – bahawa BCH dapat melambung lebih dari $ 3.000 pada akhir 2021, menggambarkannya sebagai “platform pengewangan kandungan utama.” Walau bagaimanapun, mereka yang ingin membeli Bitcoin Cash pada tahun 2021 harus mengambil ramalan yang lebih aneh dengan sedikit garam.

Jadi, Adakah Bitcoin Cash Lebih Baik daripada Bitcoin?

Bitcoin Cash disebut-sebut sebagai Bitcoin yang lebih baik ketika dilancarkan pada tahun 2017. Namun, sehingga kini belum berjaya menjatuhkan pendahulunya. Tetapi walaupun mungkin tidak ‘lebih baik’, masih banyak alasan untuk melabur dalam Bitcoin Cash dan koin itu berpotensi besar sebagai mata wang untuk transaksi runcit sehari-hari – boleh dikatakan lebih baik daripada Bitcoin yang asli.

Pada akhirnya, keputusan akhir jatuh kepada anda. Pada masa ini, duit syiling paling rendah nilai?

Ketahui jawapan untuk soalan itu, anda pasti akan mengetahui sama ada Bitcoin Cash adalah pelaburan yang lebih baik daripada Bitcoin!

Sekiranya saya melabur dalam Bitcoin atau Bitcoin Cash?

Bitcoin jarang mendapat berita dalam beberapa minggu kebelakangan ini, dengan beberapa syarikat besar menandakan niat mereka untuk melabur dalam Bitcoin. Tidak dapat dielakkan, ini menyebabkan lonjakan pemerhati biasa yang bertanya-tanya sama ada membeli Bitcoin pada tahun 2021. BTC memang boleh menjadi pelaburan yang sangat baik, tetapi bukan tanpa risiko. Tetapi Bitcoin Cash adalah murah setiap duit syiling, lebih pantas dan masih mempunyai banyak nilai. Tidak menjadi masalah sekiranya anda melabur dalam Bitcoin atau Bitcoin Cash.

Kedua-duanya dapat berjalan dengan baik dalam portfolio yang sama. Melabur dalam kedua-duanya boleh menjadi idea yang baik kerana kedua-duanya menawarkan nilai. Keduanya juga hebat untuk diperdagangkan dan boleh menjadi lebih menguntungkan dengan pengurusan risiko dan kemahiran yang betul.

Apakah Perbezaan Utama Antara Bitcoin dan Tunai Bitcoin?

Semasa mempertimbangkan Bitcoin Cash vs Bitcoin, terdapat beberapa perbezaan utama tetapi yang perlu diketahui oleh pelabur adalah bahawa BCH mempunyai masa pembuatan blok yang jauh lebih pantas dan dengan demikian bertujuan untuk lebih berguna dalam transaksi runcit sehari-hari.

Bitcoin Cash Vs Bitcoin: Kesimpulannya

Ini mungkin merupakan pilihan yang jelas untuk melabur dalam Bitcoin daripada membeli Bitcoin Cash pada tahun 2021 – yang pertama nampaknya berisiko jauh lebih rendah dan dengan lebih banyak petunjuk menunjukkan kenaikan harga yang besar. Walau bagaimanapun, di sebalik latar belakang setiap duit syiling, tidak ada sebab anda benar-benar harus memilih antara keduanya.

Ketika menggunakan wang tunai Bitcoin vs Bitcoin, sukar untuk memanggil pemenang yang jelas, dan walaupun terdapat beberapa persamaan, kedua-dua duit syiling itu tetap saling melengkapi.

Sekiranya anda memilih untuk membeli Bitcoin pada tahun 2021, anda boleh dikatakan memasuki pasaran kripto dengan risiko terendah, namun, memilih untuk melabur dalam Bitcoin Cash akan membolehkan anda memperoleh pegangan yang jauh lebih besar untuk pengeluaran yang sama.

Mungkin ada lebih sedikit suara yang mengesyorkan orang untuk membeli Bitcoin Cash pada tahun 2021, tetapi harus selalu diingat bahawa pasaran cryptocurrency berubah dengan cepat dan sentimen dapat berubah dari satu hari ke hari berikutnya. Sekiranya, sebagai contoh, BCH membuktikan nilainya sebagai alternatif yang kukuh untuk urus niaga sehari-hari dalam beberapa bulan akan datang, maka mereka yang memilih untuk melabur dalam Bitcoin Cash lebih awal akan mendapati diri mereka lebih awal daripada bungkusan ketika kembali.

Bitcoin menjadikan aset pelaburan yang sangat baik kerana betapa kuatnya perubahan harga dan kenaikan jangka panjang mengikut ramalan harganya. Bitcoin Cash juga kelihatan menarik kerana $ 700 setiap duit syiling pada masa ini dan ramalan $ 4,000 setiap duit syiling, jauh lebih mudah untuk memiliki berpuluh-puluh BTC sebagai ganti BTC, dan kadar pulangannya sama kuat jika tidak lebih baik.

Sama ada anda memutuskan untuk melabur dalam Bitcoin Cash atau pendahulunya, ingat bahawa ada risiko yang terlibat – pakar boleh salah dan ramalan harga sama sekali tidak dijamin. Seperti biasa, strategi pelaburan terbaik melibatkan portfolio yang pelbagai untuk mengurangkan risiko.

Bagaimana Melabur dalam Cryptocurrency pada tahun 2021

Sama ada anda ingin melabur dalam Bitcoin Cash atau membeli Bitcoin pada tahun 2021, anda perlu mencari broker yang bereputasi untuk memudahkan sebarang transaksi. Kami mengesyorkan eToro sebagai platform utama bagi kebanyakan pelabur, kerana ia menawarkan perdagangan di semua cryptocurrency utama dan mempunyai antara muka yang sangat mesra pengguna.

Perkara pertama yang perlu anda lakukan ialah membuka akaun, yang merangkumi memasukkan beberapa butiran sebelum memuat naik salinan pasport atau lesen memandu anda untuk mengesahkan identiti anda. Seluruh proses dapat diselesaikan dalam beberapa minit dan setelah anda beroperasi dan anda akan mendapat akses ke alat perdagangan dan analisis canggih.

Sebilangan besar pelabur baru mungkin memulakan dengan Bitcoin vs Bitcoin Cash, kerana ia menunjukkan pelaburan yang lebih stabil, tetapi dengan strategi yang tepat anda dapat dengan cepat memulakan mempelbagaikan portfolio anda untuk mendapat keuntungan dari pergerakan harga cryptocurrency lain.

Sekarang anda tahu perbezaan kritikal antara BTC dan BCH. Sekiranya anda merasa terinspirasi untuk membeli Bitcoin atau Tunai Bitcoin, atau artikel ini telah memberikan sedikit gambaran tambahan mengenai pengetahuan pelaburan anda yang ada, anda mungkin gembira mengetahui bahawa eToro menyediakan kemampuan untuk membeli aset Crypto dan memperdagangkan CFD hingga 90+ cryptocurrency.

eToro – Platform Cryptocurrency Teratas

eToro telah membuktikan bahawa mereka boleh dipercayai dalam industri Crypto selama bertahun-tahun – kami mengesyorkan anda mencubanya.

Mata wang maya sangat tidak stabil. Modal anda berisiko.

Soalan Lazim

Di mana saya boleh membeli Bitcoin Cash pada tahun 2021?

Sekiranya anda ingin membeli Bitcoin Cash pada tahun 2021, anda perlu mencari broker atau pertukaran yang dapat memudahkan transaksi. Kami biasanya mengesyorkan eToro sebagai platform yang baik untuk mereka yang baru memasuki pasaran, kerana ia menawarkan antara muka yang mudah digunakan dan banyak sumber pendidikan.

Kripto mana yang harus saya laburkan pada tahun 2021?

Sekiranya anda ingin melabur dalam cryptocurrency pada tahun 2021, anda perlu meneliti setiap token dengan teliti dan memutuskan mana yang paling sesuai dengan matlamat pelaburan anda. Anda akan mendapati bahawa banyak pelabur pemula dinasihatkan untuk membeli Bitcoin pada tahun 2021, tetapi terdapat banyak peluang lain di dalam pasaran. Ketahuilah bahawa altcoin yang lebih jelas membawa lebih banyak risiko daripada token yang lebih mapan.

Bitcoin Vs. Cryptocurrency lain

  • Bitcoin lwn Ethereum
  • Bitcoin vs Ripple
  • Bitcoin vs Cardano
  • Bitcoin vs Dogecoin
  • Bitcoin vs Binance Coin
  • 10 Cryptocurrency Paling Penting Selain Bitcoin

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me