Cryptocurrency mana yang Akan Berprestasi Terbaik pada tahun 2021?

Menurut pakar crypto, Bitcoin, Cardano, dan Ethereum adalah cryptocurrency dengan prestasi terbaik pada tahun 2021.

Dengan Bitcoin mencapai tahap tertinggi sepanjang masa, 2020 menjadi cemerlang untuk pasaran cryptocurrency. Walau bagaimanapun, kami percaya bahawa 2021 akan menjadi lebih baik lagi untuk tahun 2021. Pasaran global telah mengalami penderitaan yang luar biasa selama wabak ini, yang mendorong orang untuk beralih kepada cryptocurrency sebagai aset safe haven. Walaupun kemerosotan ekonomi telah meningkat dan akan terus meningkat pada tahun 2021, kami percaya bahawa pasaran crypto mempunyai momentum bullish yang cukup, buat masa ini, untuk bertahan dan bahkan berkembang ketika kita menuju tahun baru.

2020 – Tahun di mana pasaran cryptocurrency bersinar

2020 telah menjadi tahun untuk mengingati cryptocurrency. Selepas kitaran beruang 2018 dan penggabungan 2019, perniagaan meningkat pesat kali ini. Pasaran crypto global telah meletup dari $ 193 bilion hingga $ 566 bilion. Terdapat tiga faktor utama di sebalik kenaikan ini hampir 300%.

  • Pertama, seperti yang telah kita sebutkan, orang cenderung melihat cryptocurrency sebagai aset safe haven. Ini telah membantunya memperoleh penilaian dan kredibiliti besar di tengah-tengah kejatuhan ekonomi.
  • Melanjutkan perkara pertama, pelabur institusi memilih untuk melabur lebih banyak dalam cryptocurrency untuk mendapatkan dan mengembangkan kekayaan mereka.
  • Revolusi DeFi telah membawa kes penggunaan dan utiliti yang belum pernah terjadi sebelumnya ke dalam ekosistem crypto.

Oleh itu, mari kita lihat lima cryptocurrency yang diharapkan dapat meneruskan momentum kenaikannya pada tahun 2021.

5 cryptocurrency Berprestasi Terbaik pada tahun 2021:

1. Bitcoin

2. Cardano

3. Ethereum

4. Tezos

5. Duit Syiling Binance

# 1 Bitcoin akan memerintah 2021

Bitcoin secara rasmi berada di wilayah yang belum dipetakan sekarang. Sehingga masa akhbar, Bitcoin telah melepasi tahap $ 22,500 dan sedang menuju $ 30,000.

Inilah bahagian yang menakutkan.

Malah penganalisis yang paling konservatif meramalkan BTC akan mencapai sekurang-kurangnya $ 30,000 pada tahun 2021. Yang lebih optimis berharap BTC akan mencapai $ 100,000 pada akhir 2021. Walau apa pun, ini bermakna bahawa BTC semestinya berada di kedudukan teratas dalam senarai belanja anda sekarang. Dengan institusi yang membeli blok besar di BTC dari masa ke masa, “kekurangan bekalan” yang akan datang ini akan menjadi faktor penting kerana permintaan untuk cryptocurrency utama melewati bumbung.

Baca Lagi: Analisis Harga Bitcoin untuk 2021 (Kajian Dalam)

# 2 Cardano adalah kuda gelap dalam permainan

Selama tahun lalu, ada permintaan besar untuk aplikasi DeFi, yang telah menyebabkan tekanan yang signifikan pada blockchain Ethereum. Oleh yang demikian, pemaju selalu mencari alternatif untuk Ethereum. Cardano boleh menjadi penyelesaian yang mungkin.

Cardano kini memasuki fasa pengembangan ketiga yang disebut “Goguen.” Pada fasa ini, Cardano akan secara aktif mengusahakan integrasi dan desentralisasi kontrak pintar. Pada fasa ini, kontrak ADA akan menyokong syarat-syarat tertentu, seperti membuat pengguna memegang token untuk jangka masa yang tetap untuk menyelesaikan kontrak.

ADA naik dari $ 0,032 menjadi $ 0,17, naik >500% sepanjang tahun 2020. Sekiranya Cardano menaikkan momentum DeFi, ia mungkin mencapai $ 1.

# 3 Ethereum akan mempunyai tahun 2021 yang kuat

Ethereum akan meneruskan lonjakan 2020 yang bergerak ke tahun 2021, terutamanya kerana peningkatan Ethereum 2.0 dan menjadi pemimpin platform DeFi. Namun, faktor utama lain yang harus meningkatkan harga ETH adalah kepentingan institusi. Malah, Chicago Mercantile Exchange (CME) Group mengumumkan rancangannya untuk melancarkan ETH futures yang melayani pelabur institusi. Ini akan dilancarkan pada Februari 2021. Ini dapat meningkatkan ETH kepada $ 1,000.

# 4 Tezos adalah satu lagi alternatif DeFi yang hebat

Tezos memperoleh satu dolar keseluruhan dalam penilaiannya pada tahun 2020, setelah naik dari $ 1,34 menjadi $ 2,33. Ia menggunakan algoritma proof-of-stake (DPoS) yang didelegasikan, yang memungkinkannya jauh lebih diskalakan dan fleksibel. Bersamaan dengan itu, Tezos baru-baru ini telah mengurangkan kos gas kontrak pintar sebanyak 75% melalui peningkatan Delphi. Ini harus menjadikannya lebih mesra DeFi dan platform yang memikat untuk pemaju.

# 5 Duit Syiling Binance mungkin menjadi duit syiling yang paling banyak digunakan di cryptospace

Binance Coin meningkat dua kali ganda sepanjang tahun 2020, meningkat dari $ 13.60 menjadi $ 30.50. Kita boleh menjangkakan harganya akan meningkat sepanjang tahun 2021 atas satu sebab yang mudah – kaitannya dengan Binance.

Binance adalah salah satu pertukaran yang paling popular di dunia. Dalam 24 jam terakhir, Binance memperoleh jumlah dagangan $ 12 bilion yang mengejutkan. Apabila cryptospace semakin besar, Binance akan mengalami kemasukan pengguna baru secara besar-besaran, yang juga akan mendorong penggunaan BNB melalui tahap tinggi. Apa maksudnya ini adalah bahawa BNB mungkin akan memiliki tahun 2021 yang mengerikan. Jangan memerhatikan duit syiling ini.

Baca Lagi:

Apakah Cryptocurrency Terbaik untuk Melabur pada tahun 2021?

Cryptocurrencies Untuk Membeli, Menonton Dan Mengelakkan

Apakah 10 Cryptocurrency Paling Popular Di UK?

eToro – Platform Cryptocurrency Terbaik Untuk Pedagang dan Pelabur

eToro telah membuktikan bahawa mereka boleh dipercayai dalam industri Crypto selama bertahun-tahun – kami mengesyorkan anda mencubanya.

Mata wang maya sangat tidak stabil. Modal anda berisiko.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me