Ripple vs Bitcoin: Crypto mana yang harus anda beli pada tahun 2021

XRP vs BTC: Mana Yang Perlu Ada Dalam Portfolio Anda?

Ripple dan Bitcoin mungkin sudah ada dalam portfolio pelaburan anda. Tetapi yang mana satu mempunyai pelaburan yang lebih baik pada tahun 2021 dan seterusnya?

Ingin tahu perbezaan antara Ripple dan Bitcoin? Anda telah mendarat di tempat yang betul. Dalam artikel ini, Ripple vs Bitcoin: Kripto mana yang harus anda beli pada tahun 2021, kami akan membezakan antara dua syiling Digital yang popular ini.

Perkara besar dijangka dari pasaran kripto pada tahun 2021, kerana tokoh awam dan firma kewangan terus menerus merangkumi mata wang digital, dan dengan kenaikan harga yang diramalkan hampir secara universal untuk sepuluh token teratas, tidak pernah ada masa yang lebih menarik untuk melabur dalam cryptocurrency.

Ripple vs Bitcoin – Perbandingan Antara XRP dan BTC

Sesiapa yang baru dalam pelaburan kripto mungkin merasa sedikit bingung di mana hendak meletakkan wang mereka – terutamanya memandangkan jumlah token yang ada sekarang. Walau bagaimanapun, kebanyakan pelabur hanya perlu mementingkan diri sendiri dengan kripto peringkat teratas – dan dua asas utama dalam portfolio pelaburan mana pun kemungkinan besar adalah Bitcoin dan / atau Ripple.

Tetapi bagaimana kedua-dua cryptocurrency itu saling bertentangan? Sebilangan besar orang menyedari Bitcoin sebagai peneraju pasaran, tetapi adakah itu menjadikan cryptocurrency terbaik untuk melabur pada tahun 2021? Dalam artikel berikut, kita melihat lebih dekat XRP dan BTC untuk melihat mana yang memberikan pulangan yang paling menjanjikan pada tahun akan datang.

Oleh itu, adakah Ripple merupakan pelaburan yang lebih baik daripada Bitcoin? Adakah sudah terlambat untuk melabur dalam Bitcoin? Sekiranya anda melabur dalam Bitcoin dan Ripple pada masa yang sama?

Dan, mungkin yang paling penting, apakah perbezaan antara Bitcoin dan Ripple?

Dapatkannya dalam panduan perbandingan Ripple vs Bitcoin terperinci kami.

Sekiranya anda ingin membeli Bitcoin atau Ripple, periksa dengan cepat dan mudah Pertukaran eToro!

The Contenders: Ripple vs Bitcoin

Pertama, jika anda tertanya-tanya kripto mana yang akan dilaburkan pada tahun 2021, maka Ripple dan Bitcoin semestinya patut dipertimbangkan. Walau bagaimanapun, setiap duit syiling membawa sesuatu yang sangat berbeza dan setiap bakal pelabur perlu menyedari perbezaan utama antara keduanya untuk menguruskan harapan mereka dengan berkesan.

Bitcoin vs Ripple: Apakah Perbezaan Utama Antara Mereka

Berikut adalah cara terpenting kedua aset tersebut berbeza:

Latar belakang

Bitcoin sudah pasti adalah cryptocurrency paling terkenal yang ada – dan juga sejauh ini adalah yang terbesar dari segi permodalan pasaran. Sebenarnya, Bitcoin itulah yang meletakkan cryptocurrency dan blockchain pada peta ketika dilancarkan pada tahun 2009. Asal-usul BTC agak misteri, kerana tidak ada yang benar-benar mengetahui identiti sebenar pengarang buku putih Bitcoin yang asli: Satoshi Nakamoto. Tetapi ini tentunya tidak menghalang kenaikan mata wang digital terbesar di dunia.

Selepas penggambaran awal, segalanya menjadi tenang di Bitcoin selama beberapa tahun sehingga 2013, ketika harga BTC tiba-tiba melonjak dan mereka yang memilih untuk melabur dalam Bitcoin mendapati diri mereka berada dalam kedudukan yang sangat dicemburui – setelah melihat pulangan beberapa ratus peratus.

Populariti dan kedudukannya yang berterusan sebagai peneraju pasaran bermaksud kebanyakan pelabur akan membeli Bitcoin pada tahun 2021 dan selalunya pelabur crypto baru pertama memilih untuk memasukkan wang mereka – dan dengan alasan yang baik.

Baca Lagi: Apa itu Bitcoin? Panduan Pemula

Riak adalah binatang yang sangat berbeza dari Bitcoin. Sebenarnya, Ripple sebenarnya adalah nama syarikat induk di belakang XRP, bukan nama token itu sendiri, walaupun kedua-duanya sering digunakan secara bergantian. Terdapat juga beberapa kontroversi mengenai apakah XRP sebenarnya benar-benar terdesentralisasi atau tidak. Walaupun para pengasas protokol menegaskan bahawa akhirnya, Ripple Labs Inc menjalankan pertunjukan, yang diklaim oleh komuniti crypto bertentangan dengan desentralisasi sebenar.

Perkara penting lain yang perlu diberi perhatian adalah bahawa tujuan utama XRP berbeza dengan tujuan Bitcoin. Ripple dikembangkan dengan mempertimbangkan bank dan institusi yang lebih besar. Ideanya adalah untuk menghadirkan sistem yang akan menggantikan penyelesaian pembayaran rentas sempadan yang ada, seperti standard industri semasa, SWIFT. Secara semula jadi, ini bermaksud potensi harga XRP secara intrinsik dikaitkan dengan penggunaannya oleh institusi kewangan utama.

Sesiapa yang ingin membeli Ripple pada tahun 2021 juga harus mengetahui tuntutan SEC yang melanda syarikat itu pada akhir tahun 2020, di mana badan pengawalseliaan AS memutuskan bahawa XRP mesti diperdagangkan sebagai aset dan bukannya mata wang – keputusan yang mencecah harga XRP dengan cara yang besar. Walau bagaimanapun, ini tidak bermaksud bahawa bukan idea yang baik untuk melabur di Ripple – terutamanya kerana harga pada masa ini rendah.

Transaksi dan Kelajuan

Perbezaan penting antara cryptocurrency sering dikaitkan dengan bagaimana blockchain yang mendasari mereka berurusan dengan transaksi. Walaupun anda tidak perlu memahami teknikal yang lebih baik, sesiapa yang ingin melabur dalam Bitcoin sekurang-kurangnya harus mengetahui asas-asasnya.

Bitcoin menggunakan sesuatu yang disebut protokol bukti kerja, di mana pelombong digunakan untuk mengesahkan transaksi yang terdapat dalam blok. Perlombongan dilakukan oleh komputer berkuasa tinggi di rangkaian Bitcoin yang menyelesaikan persamaan kompleks. Dengan berbuat demikian, mereka diberi penghargaan dengan BTC baru, serta menjadikan rangkaian pembayaran bitcoin boleh dipercayai dan selamat dengan mengesahkan maklumat transaksi. Maklumat lebih lanjut boleh didapati dalam penjelasan kami mengenai perlombongan crypto.

Diperlukan sekitar sepuluh minit untuk blok baru dibuat dan disahkan di rangkaian Bitcoin. Untuk meletakkannya dalam keadaan sebenar, ini setara dengan sekitar 5 transaksi individu sesaat, yang mungkin kelihatan mengagumkan, tetapi ini dibandingkan dengan 1,700 sesaat Visa. Sebenarnya, kadar urus niaga Bitcoin telah lama dilihat sebagai kelemahan terbesarnya dan beberapa altcoin wujud khusus untuk menangani masalah ini.

Riak mengesahkan transaksi dengan cara yang berbeza ke rangkaian Bitcoin. Daripada perlombongan, Ripple menggunakan lejar konsensus dan rangkaian pelayan rangkaian yang diluluskan untuk mengesahkan transaksi. Ini menjadikan transaksi XRP jauh lebih cepat dan kurang intensif sumber daya berbanding dengan Bitcoin.

Dalam istilah dunia nyata, XRP dapat memberikan 1,500 transaksi sesaat dengan berkesan. Kos transaksi juga jauh lebih rendah pada rangkaian Ripple, yang agak mustahak jika XRP akan menarik minat bank.

Sebagai tambahan kepada protokol transaksi yang lebih cekap, blockchain Ripple juga dapat menangani sejumlah aset yang berbeza, sesuatu yang tidak dapat ditandingi oleh Bitcoin. Secara berkesan, ini adalah kegunaan dan potensi sistem yang menjadikannya bermanfaat untuk melabur di Ripple. Walaupun mungkin tidak mempunyai beberapa asas utama cryptocurrency tradisional, bakal pelabur harus ingat bahawa ia mempunyai objektif yang sangat berbeza daripada kebanyakan.

Penawaran dan Permintaan

Sesiapa yang mengetahui apa-apa mengenai perdagangan dan pelaburan tahu bahawa ini semua mengenai penawaran dan permintaan – dan itu benar sama ada anda ingin melabur dalam Bitcoin, emas atau aset lain. Sekiranya anda benar-benar merancang untuk membeli Bitcoin pada tahun 2021, anda mungkin sudah tertanya-tanya bagaimana BTC boleh mempunyai nilai sebenar, jika duit syiling dapat dihasilkan di rangkaian.

Jawapannya sebenarnya agak mudah. Bekalan Bitcoin dihadkan pada 21 juta BTC. Sebagai tambahan kepada ini, perlombongan Bitcoin mempunyai mekanisme bekalan deflasi bawaan, yang lebih dikenali sebagai pembelahan. Separuh, seperti namanya, mengurangkan ganjaran BTC yang diterima oleh pelombong sebanyak separuh dan dengan demikian membatasi jumlah bekalan yang dikeluarkan ke dalam ekosistem Bitcoin.

Sebagai perhatian ketika datang ke sisi permintaan, gergasi pembayaran dalam talian PayPal baru-baru ini menambahkan sokongan untuk Bitcoin, membuka dunia cryptocurrency kepada 330 juta pengguna. Boleh dibayangkan bahawa jika semua pengguna ini memilih untuk membeli Bitcoin pada tahun 2021, tidak akan ada cukup BTC untuk berkeliling.

Sama seperti Bitcoin, sesiapa sahaja yang ingin melabur dalam Ripple ingin mengetahui mengenai model aliran saham. Sekali lagi, perkara sangat berbeza antara kedua-dua cryptocurrency. Sebilangan besar XRP dipegang di escrow oleh Ripple Labs. Syarikat kemudian mengeluarkan hingga 1 miliar token (dari jumlah penawaran 100 bilion) setiap bulan untuk menyokong aktiviti perniagaan di rangkaian. Token yang tidak digunakan kemudian dimasukkan kembali ke dalam escrow.

Pelepasan XRP bulanan difasilitasi melalui kontrak pintar di rangkaian, protokol memastikan bahawa tidak akan ada kemungkinan penyalahgunaan kerana kelebihan token XRP dalam rangkaian, dan bahkan di bawah sistem ini, ia akan memakan masa bertahun-tahun sebelum semua duit syiling itu beredar. Walau bagaimanapun, pendekatan ini telah mendapat banyak kritikan dari komuniti kripto – terutamanya kerana syarikat di belakang XRP memegang sebilangan besar mata wang.

Sekali lagi sesiapa yang ingin melabur dalam Ripple mesti ingat niat di sebalik XRP. Penggunaan utama untuk altcoin adalah bertindak sebagai mata wang asas untuk pemindahan aset lain, dan bukannya sistem pembayaran peer-to-peer langsung. Oleh itu, model ini tidak sesuai dengan model stock-to-flow biasa dan kemungkinan tidak akan pernah berlaku.

XRP vs BTC: Mana Pelaburan Yang Lebih Baik?

Melihat beberapa aspek teknikal setiap cryptocurrency selalu dianjurkan dan sering dapat memberi penerangan mengenai kekuatan pasaran mana yang kemungkinan besar memberi kesan besar pada token tertentu, tetapi mereka hanya memberitahu kita sebahagian daripada cerita. Pada akhirnya, terdapat banyak cryptocurrency inovatif di pasaran yang gagal menjadikan kemajuan sebagai kenderaan pelaburan.

Semasa mempertimbangkan sama ada untuk melabur dalam Bitcoin atau melabur di Ripple, kaedah terbaik untuk membina ramalan yang tepat adalah dengan mempertimbangkan pelbagai faktor. Pertama, melihat pergerakan harga sebelumnya adalah mustahak ketika membuat analisis masa depan. Sudah tentu, banyak platform terkemuka telah melakukan analisis teknikal mereka sendiri, yang akan kita pertimbangkan di bawah.

Anda juga mesti mendengar pakar industri kewangan dan pelabur terkemuka. Apabila pemain utama memutuskan untuk melabur dalam Bitcoin atau membeli Ripple pada tahun 2021, ini selalu menjadi petunjuk yang baik dan dalam beberapa kes, cukup untuk menaikkan harga dengan sendirinya.

Ripple Vs Bitcoin – Perbezaan Utama

Bitcoin vs Ripple: Sejarah Harga

Satu-satunya maklumat konkrit yang kami miliki untuk menganalisis pergerakan harga adalah sejarah token – perkara lain hanyalah dugaan. Sebelum membuat pelaburan, pertimbangan harus diberikan kepada pergerakan harga setiap token sebelumnya.

BTC

Sejarah harga Bitcoin tidak kurang hebatnya. Dari awal perdagangannya dengan harga beberapa sen, terdapat aliran orang dalam industri pemikiran maju yang ingin melabur dalam Bitcoin. BTC mencapai keseimbangan dengan dolar AS pada tahun 2011 dan sejak itu pertumbuhannya stratosfera. Antara tahun 2011 dan 2013 harga Bitcoin naik setinggi $ 1,242 – yang pasti menyebabkan lonjakan pedagang arus perdana yang ingin melabur dalam Bitcoin.

Harga BTC mencecah rekod sepanjang masa pada $ 19,783.06 pada tahun 2017, pada masa itu cryptocurrency jarang mendapat berita. Pada masa inilah institusi yang lebih besar mula melabur dalam Bitcoin dan cryptocurrency mula muncul dalam portfolio bahkan pelabur yang paling konservatif.

Namun, semuanya belum pernah berjalan lancar – harga Bitcoin telah jatuh beberapa kali, termasuk penurunan 80% pada tahun 2018. Oleh itu, sesiapa yang ingin membeli Bitcoin pada tahun 2021 harus sedar bahawa masih ada peluang yang realistik bahawa nilai BTC boleh turun.

XRP

XRP tidak mengalami pertumbuhan harga yang sama hebat yang dialami oleh BTC. Selepas pelancaran awal pada tahun 2012, terdapat sedikit selera untuk melabur di Ripple hingga 2017, ketika ia setara dengan dolar AS. Pertumbuhan umumnya didorong oleh berita bahawa institusi kewangan arus perdana telah mendaftar ke RippleNet, yang pasti menyebabkan lebih ramai peniaga runcit ingin melabur di Ripple.

Harga terus melambung sehingga akhirnya mencapai paras tertinggi sepanjang masa pada $ 3.08 pada Januari 2018. Pada tahap ini, banyak penganalisis kewangan arus perdana lebih cenderung untuk melabur di Ripple dan perkara-perkara kelihatan baik untuk altcoin. Namun, harga sejak itu turun dengan ketara dan keputusan SEC pada tahun 2020 mendorong XRP turun ke paras rendah sekitar $ 0.25.

Bitcoin Vs Ripple: Ramalan Masa Depan

Oleh itu, apa yang dapat diketahui oleh pergerakan harga cryptocurrency sebelumnya tentang masa depan? Sama ada anda memilih untuk melabur dalam Bitcoin atau melabur di Ripple, analisis teknikal lintasan harga sebelumnya adalah salah satu alat terbaik yang kami ada untuk meramalkan pergerakan masa depan.

BTC

Ramalan untuk BTC pada tahun 2021 secara amnya positif. TradingBeasts telah mengeluarkan lintasan yang sangat dipercayai, meramalkan bahawa harga akan naik dengan stabil apabila lebih banyak institusi melabur dalam Bitcoin dalam beberapa bulan akan datang. Pada masa penulisan, BTC telah melonjak menjadi lebih dari $ 43,000 dan TradingBeasts percaya akan mengekalkan pertumbuhan sepanjang hampir 2021, meramalkan purata $ 67,000 sebelum tahun ini habis.

Di tempat lain, Agensi Ramalan Ekonomi lebih optimis, setelah meramalkan pertumbuhan yang signifikan untuk BTC sepanjang tahun 2021. Secara efektif, mereka meramalkan jangka panjang yang berlarutan sepanjang tahun, dengan BTC meningkat sekitar 375% pada bulan Disember 2021.

Akhirnya, DigitalCoinPrice juga sangat meningkat pada Bitcoin. Analisis teknikal platform menunjukkan bahawa BTC akan meneruskan pertumbuhannya sepanjang 2021, mencapai potensi tinggi $ 96,768.26 pada tahun 2021.

Secara semula jadi, kata sepakat ini di kalangan penganalisis utama menunjukkan bahawa boleh berhati-hati untuk membeli Bitcoin pada tahun 2021. Walau bagaimanapun, pelabur harus memperhatikan perbezaan ketara antara ramalan dan menguruskan jangkaan mereka dengan sewajarnya..

XRP

Ramalan sedikit kurang disatukan ketika datang ke XRP. TradingBeasts mempunyai altcoin pada lintasan yang cukup rata pada tahun 2021, naik dengan stabil tetapi sangat ketara dari harga purata $ 0,53 pada bulan Mac hingga sekitar $ 0,55 pada bulan Disember 2021.

Di tempat lain, WalletInvestor lebih murah hati dengan ramalan Ripple untuk tahun 2021. Platform ini menyaksikan XRP memuncak dua kali dalam setahun, mencecah sekitar $ 0,63 pada bulan Jun sebelum turun sedikit, kemudian naik pada akhir tahun menjadi $ 0,82 pada bulan Disember. 2021

Akhirnya, ramalan dari Harga DigitalCoin berbaring di suatu tempat di antara. Analisis teknikalnya menunjukkan bahawa XRP akan melambung antara $ 0,60 dan $ 0,70 sepanjang hampir 2021 sebelum bull sepanjang November dan Disember menyaksikan altcoin berakhir tahun ini pada $ 0,74.

Lintasan XRP mungkin tidak begitu mengagumkan seperti Bitcoin, tetapi hanya sedikit orang yang mengharapkan sebaliknya. Pada tahap ini, sesiapa yang merancang untuk membeli Ripple pada tahun 2021 harus melakukannya sebagai sebahagian daripada strategi pelaburan crypto yang lebih luas.

Bitcoin Vs Ripple: Apa Kata Pakar

Bahagian terakhir perbandingan XRP vs BTC kami adalah melihat apa yang pakar katakan mengenai setiap token. Selalunya ini merupakan petunjuk sentimen pasaran yang besar dan jika pelabur utama tiba-tiba memutuskan untuk melabur dalam Ripple atau membeli Bitcoin pada tahun 2021, bukan sahaja anda boleh menganggap bahawa ini adalah analisis analisa pasaran yang teliti, tetapi minat daripada tokoh dan institusi penting kadang-kadang semua yang diperlukan untuk mencetuskan pasaran bull.

Terdapat beberapa contoh yang lebih baik daripada pengambilalihan Tesla sebanyak $ 1.5bn Bitcoin pada Februari 2021. Berita itu menyebabkan harga Bitcoin melonjak 17% kepada $ 45,220, satu rekod yang tinggi. Selain itu, pendapat tokoh industri teknologi seperti Elon Musk membawa begitu banyak gravitas sehingga mereka sendiri dapat mendorong harga, seperti yang kita lihat dengan tweet Dogecoinnya, juga pada bulan Februari.

Sudah tentu, terdapat banyak suara industri yang menasihatkan orang ramai untuk membeli Bitcoin pada tahun 2021, dengan tokoh penting seperti Mike Novogratz dan Tom Fitzpatrick dari Citibank meramalkan pertumbuhan besar bagi BTC dalam beberapa bulan mendatang. Terdapat juga beberapa pakar industri terkemuka lain yang menandakan niat mereka untuk melabur dalam Bitcoin, termasuk Ric Edelman, pengasas Edelman Financial Engines, yang percaya bahawa 1% daripada setiap portfolio pelaburan harus diperuntukkan untuk melabur dalam Bitcoin.

Semua ini sangat baik untuk BTC, tetapi adakah orang yang menasihati orang ramai untuk membeli Ripple pada tahun 2021? Di sini, pendapat hanya sedikit dan jauh, apatah lagi jauh lebih memecah belah. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa nama yang cukup besar yang menyokong XRP – tidak kurang banyak institusi kewangan terkemuka, seperti JP Morgan, Banco Santander dan Bank of America. Mendapatkan sokongan daripada perbankan berwajaran tinggi menunjukkan bahawa ia terbukti masuk akal untuk melabur di Ripple.

Walau bagaimanapun, XRP mempunyai banyak pengkritik – terutama sejak keputusan SEC pada tahun 2020. Kolumnis Hackernoon, Xenofon, misalnya, percaya ada sedikit peluang pertumbuhan yang signifikan untuk XRP pada tahun 2021, sementara ahli ekonomi Frances Coppola, yang menulis untuk Forbes dan Financial Times percaya bahawa pesta itu berakhir untuk XRP dan mereka yang pada awalnya memilih untuk melabur di Ripple kini ingin melepaskan pegangan mereka.

Ripple Vs Bitcoin: Kesimpulannya

Begitu juga Ripple pelaburan yang lebih baik daripada Bitcoin?

Mungkin telah menjadi jelas sekarang bahawa bertanya sama ada untuk melabur dalam Bitcoin atau membeli Ripple pada tahun 2021 agak berlawanan dengan intuisi. Kedua-dua cryptocurrency mewakili peluang pelaburan yang sangat berbeza dan, oleh itu, tidak banyak yang dapat diperoleh daripada perbandingan langsung.

Sebenarnya, dalam dunia cryptocurrency dan blockchain yang tidak dapat diramalkan, Bitcoin dan Ripple sebenarnya akan saling melengkapi dan juga sebahagian daripada portfolio yang pelbagai. Sekiranya anda memilih untuk membeli Bitcoin pada tahun 2021, adalah selamat untuk mengatakan bahawa anda boleh menjangka sekurang-kurangnya pertumbuhan. Walau bagaimanapun, perlu diperhatikan bahawa anda akan dapat memperoleh lebih banyak token dengan perbelanjaan minimum jika anda memilih untuk melabur di Ripple.

BTC hampir sama stabilnya dengan cryptocurrency, jadi jika anda hanya melabur dalam satu token, maka ini mungkin pertaruhan terbaik anda. Namun, mereka yang bersedia untuk mengambil lebih banyak risiko mungkin masih ingin mempertimbangkan pilihan untuk membeli Ripple pada tahun 2021, kerana ia pasti memiliki banyak potensi untuk tumbuh dan harganya masih lemah dari keputusan SEC.

Mana-mana token yang anda pilih, ingatlah bahawa pasaran kripto terkenal tidak stabil dan tidak ada yang dijamin. Walaupun komen positif dari pemimpin seperti Elon Musk dapat meningkatkan nilai koin dalam semalam, perlu diingat bahawa kebalikannya juga benar.

Pada akhirnya, keputusan akhir jatuh kepada anda. Pelabur jenis apa yang anda mahu? Teknologi mana yang lebih menggembirakan anda? Dan yang sekarang paling rendah nilai?

Ketahui jawapan untuk soalan itu, anda pasti akan mengetahui sama ada Ripple adalah pelaburan yang lebih baik daripada Bitcoin!

Sekarang anda tahu perbezaan kritikal antara Ripple dan Bitcoin. Sekiranya anda merasa terinspirasi untuk membeli Bitcoin atau Riak, atau artikel ini telah memberikan sedikit gambaran tambahan mengenai pengetahuan pelaburan anda yang ada, anda mungkin gembira mengetahui bahawa eToro menyediakan kemampuan untuk membeli aset Crypto dan memperdagangkan CFD hingga 90+ cryptocurrency.

eToro – Platform Cryptocurrency Terbaik

eToro telah membuktikan bahawa mereka boleh dipercayai dalam industri Crypto selama bertahun-tahun – kami mengesyorkan anda mencubanya.

Mata wang maya sangat tidak stabil. Modal anda berisiko.

XRP Vs BTC – Soalan Lazim

Adakah idea yang baik untuk melabur dalam Bitcoin?

Pasaran cryptocurrency sangat sukar untuk diramalkan dengan tepat, tetapi selamat untuk mengatakan bahawa perkara besar dijangka dalam beberapa bulan akan datang dan banyak penganalisis industri terkemuka menasihatkan orang untuk melabur dalam Bitcoin pada tahun 2021. Walau bagaimanapun, selalu ingat bahawa ramalan tidak dijamin – Anda tidak boleh melaburkan wang yang anda tidak mampu kehilangan.

Di mana saya boleh membeli Bitcoin pada tahun 2021?

Sekiranya anda ingin membeli Bitcoin pada tahun 2021, anda perlu mencari broker yang terkenal dan membuka akaun dagangan. Kami biasanya mengesyorkan eToro untuk pelabur pemula, kerana ia menawarkan pelbagai perkhidmatan serta banyak sumber pendidikan dan panduan bagaimana memulakannya.

Sekiranya saya melabur dalam Ripple?

Terdapat banyak spekulasi mengenai apakah atau tidaknya idea yang baik untuk membeli Ripple pada tahun 2021 berikutan keputusan SEC yang melanda XRP pada akhir tahun 2020. Walau bagaimanapun, banyak pakar percaya token tersebut masih memiliki sejumlah besar potensi dan sudah ada kenaikan pada mereka yang memilih untuk melabur di Ripple pada bulan-bulan pembukaan tahun 2021. Secara amnya, anda hanya perlu membeli Ripple pada tahun 2021 jika ia merupakan sebahagian daripada strategi pelaburan yang pelbagai.

Kripto mana yang harus saya laburkan pada tahun 2021?

Memilih crypto mana yang akan dilaburkan pada tahun 2021 harus melibatkan kajian yang teliti. Walaupun kebanyakan penganalisis menasihatkan para pelabur untuk membeli Bitcoin pada tahun 2021, siapa pun yang ingin bercabang mungkin juga ingin melabur di Ripple, Dogecoin atau Litecoin, misalnya. Panduan kami tentang tempat melabur pada tahun 2021 akan membantu anda membina senarai pendek potensi token.

Bitcoin Vs. Cryptocurrency lain

  • Bitcoin lwn Ethereum
  • Bitcoin vs Bitcoin Cash
  • Bitcoin lwn Cardano
  • Bitcoin vs Dogecoin
  • Bitcoin vs Binance Coin
  • 10 Cryptocurrency Paling Penting Selain Bitcoin

Ripple vs Bitcoin – Infografik

Adakah anda menyukai artikel kami Ripple vs Bitcoin: Crypto mana yang harus anda beli pada tahun 2021? Kemudian kongsikan kepada sesiapa sahaja yang mungkin menganggapnya berguna.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me