Analisis Harga Bitcoin: SMA 20 hari Mencegah BTC Dari Turun drastik

Ramalan Harga Bitcoin BTC Harian

  • Harga Bitcoin gagal memenuhi tahap penurunan harga dalam jangka masa 4 jam.
  • IOMAP menunjukkan dua halangan rintangan yang kuat pada $ 38,000 dan $ 40,000.

Setelah turun dari rintangan rintangan $ 40,000 pada 10 Januari, harga Bitcoin turun ke $ 34,000 selama empat hari berikutnya sebelum mendapat sokongan di SMA 20 hari. Harga kemudian naik untuk menguji penghalang $ 40,000 lagi sebelum ia segera turun kembali ke SMA 20 hari.

20 hari SMA Menahan BTC Naik

Sejak empat hari kebelakangan ini, SMA 20 hari berjaya menaikkan harga Bitcoin. Walaupun MACD menunjukkan momentum negatif yang berterusan, SMA 20 hari ($ 35,600) telah menolak untuk mengalah di bawah tekanan menurun ini.

carta harian btc / usd 011921

Imej: Carta harian BTC / USD

Melihat lebih dekat IOMAP IntoTheBlock menunjukkan kepada kita mengapa halangan sokongan ini begitu kuat. Sebelumnya pada tahap ini, 746,000 alamat telah membeli 382,500 token BTC. Dengan demikian, garis ini cukup kuat untuk menyerap banyak tekanan penjualan.

carta volum btc / usd 011921

Imej: IntoTheBlock

Carta 4 jam menunjukkan sudut pandangan optimis kepada pemegang. Pertama, MACD menunjukkan momentum pasaran menaik yang meningkat, yang seharusnya menunjukkan lonjakan harga Bitcoin yang akan datang. Kedua, SMA 50 bar berada di ambang melintasi SMA 20 bar untuk membentuk corak silang menurun. Namun, nampaknya kedua-dua teknikal ini telah berubah.

btc / usd carta 4 jam 011921

Imej: Carta 4 jam BTC / USD

Sentimen Harga Bitcoin Secara keseluruhannya kelihatan menurun

Akhirnya, carta berikut yang diambil dari IntoTheBlock membantu kami memvisualisasikan jumlah alamat yang memasuki protokol setiap hari. Seperti yang anda lihat, jumlah alamat telah merosot jauh dari 685,400 pada 7 Januari menjadi 470,450 pada 17 Januari.


carta alamat bitcoin 011921

Imej: IntoTheBlock

Ini menunjukkan kepada kita bahawa keseluruhan rangkaian semakin lemah dengan lebih sedikit alamat yang bersedia untuk bergabung dengan protokol.

Bekas PM Kanada Memuji Bitcoin

Bekas perdana menteri Kanada Stephen Harper baru-baru ini mengatakan bahawa ada kemungkinan mata wang digital Bitcoin dan bank pusat (CBDC) dapat berfungsi sebagai mata wang rizab untuk menggantikan dolar. Dalam temu bual dengan Cambridge House, Jay Martin, Harper mempertimbangkan kemungkinan USD digantikan oleh mata wang besar seperti Euro atau yuan China.

Harper menyatakan keraguannya mengenai salah satu daripada mata wang tersebut sebagai mata wang alternatif yang dapat dilaksanakan kerana ketidakpastian jangka panjang terhadap nilai Euro dan "langkah sewenang-wenangnya" pemerintah China akan mengambil kira nilai yuan.

Sukar untuk melihat apakah alternatif kepada dolar A.S. sebagai mata wang rizab utama dunia. Selain emas, Bitcoin, sebilangan besar barang […] Saya rasa anda akan melihat jumlah perkara yang digunakan orang sebagai rizab akan bertambah, tetapi dolar A.S. akan tetap menjadi sebahagian besarnya.

Mantan perdana menteri itu kemudian mengatakan bahwa dia berpendapat CBDC sampai batas tertentu “tidak dapat dielakkan” tetapi kemungkinan akan dikenakan kebijakan monetari di seluruh dunia. Selanjutnya, Harper mengatakan bahawa dia prihatin terhadap bank pusat menjadi "jenis bank am" dan bukannya hanya monitor kewangan. Ini boleh mempengaruhi pelancaran CBDC mana-mana. Dia menambah:

Pada akhirnya, jika anda mempunyai mata wang digital dan tujuan bank pusat adalah untuk mengawal inflasi dan mewujudkan mata wang dan harga yang stabil, maka mata wang digital adalah sejenis evolusi pasaran.

Sebaliknya, jika CBDC hanya “eksperimen liar” untuk memutuskan peranan perbankan pusat, maka Harper mengatakan bahawa dia akan bimbang.

Bekas Setiausaha Perbendaharaan A.S.: BTC “Di Sini Untuk Tinggal”

Dalam wawancara baru-baru ini di “Wall Street Week” Bloomberg TV, Dr. Lawrence H Summers, bekas Setiausaha Perbendaharaan AS, berkongsi pandangan Bitcoinnya. Summers mengatakan bahawa dia percaya Bitcoin adalah aset yang berdaya tahan dan “ada di sini untuk kekal.”

Saya rasa beberapa institusi suka [Bitcoin], ada di sini untuk kekal. Saya tidak fikir bahawa semuanya akan runtuh. Saya fikir setelah berlari ke atas dan kemudian berlari ke bawah, dan kemudian bergerak ke belakang, ia kelihatan lebih tahan lama, dan oleh itu saya fikir orang akan bergerak ke arahnya, dan ketika orang bergerak ke arahnya, memandangkan kehabisan bekalannya, itulah akan menjadi faktor yang berfungsi untuk menaikkan harga

Pada tahun 2016, Summers mengatakan bahawa dia tidak setuju dengan komen Ketua Pegawai Eksekutif JPMorgan Chase Jamie Dimon (dibuat pada tahun 2015) bahawa “tidak ada pemerintah yang akan menyokong mata wang maya yang melintasi sempadan dan tidak mempunyai kawalan yang sama.” Summers berkata:

Jamie adalah seorang yang pintar … Tetapi Bill Gates juga seorang yang pintar dan dia mengatakan bahawa internet tidak akan ke mana-mana.

Dr. Summers adalah salah seorang pakar ekonomi Amerika. Dia berkhidmat sebagai Pengarah Majlis Ekonomi Nasional Gedung Putih dalam Pentadbiran Obama dan sebagai Presiden Universiti Harvard dan bekerja sebagai Ketua Ekonomi Bank Dunia.

Harga Bitcoin Dijangka Mencapai Tahap Apa?

Sekiranya harga Bitcoin terus menguji SMA 20 hari dan akhirnya merosot, ia mungkin jatuh ke SMA 50 hari ($ 27,350). Pada kenaikan, kenaikan harga BTC menghadapi rintangan kuat pada tanda $ 38,000.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector