Analisis Teknikal Bitcoin: BTC Menghadapi Penolakan Pada Tahap Psikologi $ 48,000, Walaupun Apple Pay menambah Sokongan BitPay

Analisis Harga Bitcoin BTC Harian

  • Harga Bitcoin tidak lagi dinilai terlalu tinggi, seperti pada RSI.
  • BTC berada pada tahap sokongan yang sihat.

Sejak 28 Januari, harga Bitcoin telah meningkat dari $ 30,000 kepada $ 48,500. Walaupun ramai yang tertanya-tanya apakah $ 50,000 boleh menjadi yang berikutnya, BTC akhirnya merosakkan pesta dan turun menjadi $ 47,850. Mari kita lihat lebih dekat dengan analisis teknikal.

Harga Bitcoin Turun Di Bawah Tahap Rintangan Utama

Harga Bitcoin hampir dinaikkan nilai, tetapi indeks kekuatan relatif (RSI) sejak itu turun ke zon neutral. Setakat ini, penghalang sokongan $ 46,000 harus bertahan untuk mengelakkan penurunan selanjutnya.

carta harian btc / usd 021521

Imej: BTC / USD setiap hari

Melihat dinding sokongan $ 46,000, sebelumnya pada tahap ini, 718,000 alamat telah membeli 448,250 token BTC. Zon ini cukup kuat untuk menyerap banyak tekanan penjualan.

carta isipadu btc / usd 021521

Imej: IntoTheBlock

Bank Wall Street Kini Merangkul Bitcoin?

Berbeza dengan keraguan sebelumnya, perkembangan terkini menunjukkan bahawa institusi kewangan tradisional lebih berfikiran terbuka mengenai Bitcoin. Dalam temu bual dengan CNBC, Daniel Pinto, ketua pegawai operasi JP Morgan, mengatakan bahawa gergasi perbankan itu ingin menawarkan perdagangan Bitcoin. Keputusan itu dipengaruhi oleh permintaan tinggi dari pelanggan bank untuk aset kripto.

Pinto berkata; bahawa hanya masalah masa sebelum ada permintaan untuk BTC dari pelanggannya. Dia menambah

Sekiranya dari masa ke masa kelas aset berkembang yang akan digunakan oleh pengurus aset dan pelabur yang berbeza, kita harus terlibat. Permintaannya belum ada, tetapi saya pasti akan sampai bila-bila.

Eksekutif JPMorgan juga menambahkan bahawa jika Bitcoin menjadi terkawal, perdagangan akan melibatkan pelanggan yang diperiksa selain pertukaran yang diatur, termasuk Coinbase. Komen Pinto berbeza dengan komen sebelumnya yang dibuat oleh CEO bank, Jamie Dimon, yang telah menyebut Bitcoin sebagai penipuan.

Baru-baru ini, BNY Mellon, bank tertua di Amerika, juga mengumumkan rancangan untuk menawarkan perkhidmatan kustodian Bitcoin untuk pelanggannya.

Elon Musk Meningkatkan Bitcoin Daripada Bank Tradisional

Elon Musk, ketua Tesla dan pengasas bersama PayPal, baru-baru ini berkongsi pemikirannya mengenai sistem perbankan tradisional. Musk menyertai perbincangan Twitter yang dimulakan oleh Kristen Netten, tuan rumah bersama Third Row Tesla Podcast dengan Cathy Wood, Ketua Pegawai Eksekutif ARK Invest. Wood menyebut bahawa Musk memahami isu-isu persekitaran yang berkaitan dengan Bitcoin. Salah satu tujuannya adalah menyelamatkan planet ini, tambahnya.

Perbincangan beralih ke bank dan pembayaran setelah pengguna Twitter berkongsi foto Musk muda dan mengatakan bahawa lelaki terkaya di dunia pernah bekerja sebagai pekerja magang di bank. Pengguna menambah bahawa Musk kemudian menyedari semua kekurangan sistem perbankan ketika membuat pembayaran dan membuat wang.

Musk memasuki perbincangan Twitter untuk mengesahkan sentimen ini. Dia menambah bahawa infrastruktur bank dibalkan dan ia mengalami latensi tinggi dan keamanan yang lemah, terutama ketika berkaitan dengan transfer ACH dan kad kredit.

“Ya. Bank pada asasnya adalah pangkalan data heterogen yang dihalalkan dengan kependaman tinggi & keselamatan yang lemah, terutamanya pemindahan ACH & kad kredit.”

Pada akhir Januari, Musk mengambil bahagian dalam podcast di mana dia mengaku menjadi penyokong Bitcoin dan dia juga terus menandai Bitcoin di bio Twitternya. Banyak penggiat dan peminat crypto percaya bahawa pelaburan Bitcoin Tesla hanya memerlukan masa.

Apple Pay Menambah Sokongan Bitpay

Penyedia perkhidmatan pembayaran Crypto Bitpay baru-baru ini mengumumkan bahawa ia telah menambahkan sokongan untuk Apple Pay. Pemegang kad debit Bitpay yang berpusat di AS kini dapat menambahkan kad mereka sebagai sumber pembayaran di aplikasi Apple Pay mereka. Ini akan membolehkan mereka membuat pembelian dalam talian dan di kedai dengan cryptocurrency di mana sahaja Apple Pay diterima.

Petikan dari pengumuman itu berbunyi:

Pemegang kad AS dari Mastercard prabayar Bitpay dapat menambahkan kad mereka ke Apple Wallet dan berbelanja dengan Apple Pay. Dengan Apple Pay, pemegang kad Bitpay dapat membuat pembelian dengan selamat di kedai, di aplikasi dan dalam talian.

Walaupun pelanggan Bitpay baru menunggu kad mereka tiba, mereka dapat menambahkan kad maya ke Apple Wallet melalui Bitpay Wallet. Ini akan membantu mereka mula menggunakan Apple Pay dengan segera. Terutama, Bitpay juga mengumumkan bahawa “sokongan untuk Google Pay dan Samsung Pay dirancang untuk akhir suku ini.”

Ketua Pegawai Eksekutif Stephen Pair berkata:

Kami mempunyai beribu-ribu pelanggan aplikasi Bitpay Wallet menggunakan kad Bitpay yang selalu mencari tempat dan cara baru untuk menghabiskan kripto mereka. Menambah Apple Pay dan segera Google dan Samsung Pay mempermudah dan senang menggunakan kad Bitpay di lebih banyak tempat dari barang sehari-hari hingga pembelian mewah.

Kad Bitpay menukar aset digital menjadi mata wang fiat, yang boleh digunakan untuk membayar pembelian. Aplikasi dompet menyokong pembiayaan dari Bitcoin, Bitcoin Cash dan Ether sebagai tambahan kepada empat dolar stabil – USDC, GUSD, PAX dan BUSD.

Harga Bitcoin Dijangka Mencapai Tahap Ini

Harga Bitcoin kemungkinan akan turun ke tembok sokongan $ 46,000 untuk mengelakkan aliran turun selanjutnya.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me