Bitcoin Cash VS Litecoin: Cryptocurrency mana yang lebih baik pada tahun 2021?

Dalam perbandingan Bitcoin Cash vs Litecoin ini, kami akan menyelami pelbagai elemen yang menjadikan projek crypto sebagai pelaburan yang bermanfaat. Kami akan memeriksa item seperti; teknologi, pasukan, utiliti, daya tarikan, dan ancaman.

Dengan itu, mari kita terjun ke dalamnya …

Pengenalan

Lebih dari satu dekad yang lalu Satoshi Nakamoto membayangkan jenis aset digital baru yang akan merevolusikan pertukaran nilai. Dia menyebutnya Bitcoin, mata wang digital yang tidak dikawal atau dipengaruhi oleh entiti tunggal. Teknologi blockchain menjadikan visi Satoshi menjadi kenyataan. Ini adalah rangkaian kepercayaan yang terdesentralisasi, selamat dan telus yang menggerakkan rangkaian bitcoin. Namun, ketika jaringan berkembang secara cepat, skalabilitas menjadi perhatian utama.

Mencari penyelesaian skalabiliti adalah usaha yang mencabar di bawah persekitaran yang terdesentralisasi. Ini berkembang menjadi apa yang kita sebut sekarang sebagai Blockchain Trilemma, cabaran untuk desentralisasi, keamanan, dan skalabilitas. Ini adalah kesukaran untuk melaksanakan penyelesaian yang berkesan untuk salah satu ciri ini tanpa memberi kesan negatif kepada yang lain. Yang lebih mencabar adalah mencapai kata sepakat dalam satu penyelesaian untuk mengatasi masalah tersebut.

Beberapa ahli komuniti Bitcoin mempunyai pandangan awal untuk mengambil tindakan sejak awal. Ini membawa kepada penciptaan cryptocurrency alternatif yang secara kolektif dikenali sebagai Altcoins. Pada tahun 2011, seorang saintis komputer dari Google dan Coinbase dengan nama Charlie Lee mencipta Litecoin. Altcoin berdasarkan kod bitcoin dengan beberapa pengubahsuaian. Perubahan ini membolehkannya mencapai yuran transaksi yang lebih murah dan masa transaksi yang lebih pantas sambil menawarkan tahap keselamatan yang sama yang ditawarkan oleh bitcoin.

Enam tahun kemudian pada tahun 2017, garpu keras yang diperdebatkan mencipta Bitcoin Cash (BCH). Ini adalah hasil perselisihan dalam komuniti bitcoin untuk mengatasi masalah skalabiliti Bitcoin. Penyokong garpu tersebut diturunkan dengan nama wang tunai Bitcoin, tidak dapat memperoleh sokongan majoriti dari masyarakat. Pada dasarnya, Bitcoin Cash adalah Bitcoin dengan ukuran blok yang lebih besar dan peningkatan protokol lain. Perubahan ini memungkinkan untuk mencapai lebar jalur transaksi yang lebih tinggi dan yuran transaksi yang lebih rendah.

Bitcoin Cash vs Litecoin: Mana yang lebih baik?

Untuk mencapai penggunaan cryptocurrency secara besar-besaran, pemaju crypto harus dapat mengaitkan utiliti mata wang digital mereka dengan aktiviti harian orang biasa. Inilah yang cuba dicapai oleh Bitcoin (BTC), untuk membolehkan orang menggunakan crypto dengan cara yang sama seperti mereka menggunakan wang tunai. Namun, kejayaan Bitcoin terbukti menjadi tumit Achilles kerana rangkaiannya tidak dapat mengatasi penggunaannya. Larian bull BTC akhir 2017 dan awal 2018 adalah contoh kelemahan ini. Oleh kerana trafik rangkaian, masa untuk memproses transaksi dan yuran transaksi meningkat secara eksponensial, meninggalkan banyak pengguna Bitcoin yang tidak berpuas hati.

Pada masa yang sama, ini adalah detik terobosan untuk duit syiling alternatif yang lebih baik daripada Bitcoin. Peningkatan berlakunya kesesakan rangkaian ini meningkatkan keperluan untuk mencari alternatif kepada BTC. Bitcoin Cash dan Litecoin telah muncul sebagai alternatif utama sebagai tunai elektronik crypto. Mari kita perhatikan lebih dekat alternatif BTC ini dan tentukan sendiri mana yang lebih baik.

Metodologi

Dalam mempertimbangkan perdebatan antara Bitcoin Cash vs Litecoin, untuk menentukan mana yang merupakan alternatif yang lebih baik untuk Bitcoin, kami akan membandingkan aspek yang berbeza dari setiap projek. Khususnya pasukannya, teknologi & peningkatan, telemetri & utiliti, daya tarikan & taktik, dan ancaman & pencetus. Mengikuti setiap perbandingan ini akan menjadi penilaian untuk memilih mana yang memenangi bahagian ini. Selepas itu kita akan menghitung hasil setiap bahagian dan menentukan yang mana antara yang lebih baik.

I. Pasukan

Kami percaya bahawa kejayaan sesuatu projek sangat bergantung pada pasukan di belakangnya. Oleh itu, kami selalu memulakan perbandingan projek blockchain dengan pasukannya. Dalam bahagian ini, kita akan membandingkan orang di belakang setiap projek dan juga organisasi utama yang menyokong mereka. Di samping itu, kami akan memeriksa sama ada mereka mempunyai rancangan yang jelas dan tepat untuk mencapai tujuan mereka.


Tunai Bitcoin Pasukan (BCH)

Pertama, kami melihat pasukan Bitcoin Cash. Bitcoin Cash (BCH) yang ada sekarang adalah Bitcoin Cash ABC (BCH ABC) yang berasal dari versi asal BCH. Kami percaya bahawa perpecahan itu baik untuk komuniti BCH. Ini memberikan kesempatan untuk menjauhkan diri dari Craig Wright yang menjadi terkenal kerana mendakwa dia adalah Satoshi Nakamoto tanpa bukti kukuh. Lebih penting lagi, peningkatan membolehkan BCH memproses transaksi bukan tunai seperti kontrak pintar dan perkhidmatan ramalan oracle.

Kami percaya bahawa perpecahan tidak mengurangkan keupayaan pengembangan pasukan BCH. Sebenarnya, ini membuka kemungkinan baru bagi BCH. Mempunyai sokongan Roger Ver dan Jihan Wu hampir menjamin kejayaan lebih jauh. Sebilangan besar pembangun dan penyumbang BCH berasal dari Bitcoin. Ini harus menjadi petunjuk yang baik mengenai keupayaan pasukan BCH untuk memberikan prestasi. Melihat ke arah peta jalan BCH terbukti bahawa mereka mempunyai jalan yang jelas dan jelas untuk melaksanakan rancangan mereka.

Team Litecoin (LTC)

Sebaliknya, Pasukan Litecoin mempunyai lebih banyak drama di pihak mereka. Sejak 8 tahun kewujudannya, ia tidak pernah berurusan dengan pertengkaran. Juga tidak berlaku banyak pertempuran dalam komunitinya. Ini menyebabkan kami percaya bahawa Litecoin Team adalah komuniti yang rapat. Selanjutnya, kami telah memperhatikan bahawa kebanyakan inisiatif pembangunan Litecoin mengambil antrian dari Charlie Lee. Ini di atas anggapan bahawa Litecoin nampaknya berfungsi sebagai rantai ujian untuk pelaksanaan teknologi Bitcoin di masa depan. Ia memperoleh reputasi ini kerana penggunaan teknologi yang lebih pantas bertujuan untuk meningkatkan Bitcoin.

Malangnya, kami tidak dapat menemui peta jalan yang jelas dan jelas untuk Litecoin. Pengganti terdekat untuk ini adalah a blog-posting dari Andrew Yang, dikongsi di laman web Litecoin Foundation tahun lalu. Ia menyatakan empat perkara yang dinantikan pada tahun 2019 untuk Litecoin. Ini diikuti oleh a ribut tweet dari Charlie Lee yang memperincikan usaha semasa untuk meningkatkan kemampuan Litecoin dengan memasukkan ciri transaksi sulit.

Pemenang Pasukan: Tunai Bitcoin

Kami memilih Bitcoin Cash kerana kami merasakan ia adalah pasukan yang lebih aktif dan berdaya tahan antara keduanya. Perselisihan dan drama sesekali adalah bukti penyertaan yang bersemangat. Ini juga menunjukkan penglibatan pasukan dan komuniti yang kuat. Ini bukan untuk mengatakan pasukan Litecoin tidak mempunyai komitmen dan dedikasi. Kami hanya mengatakan Bitcoin Cash mengalahkan mereka dari segi intensiti.

Kedua-dua pasukan adalah profesional yang sangat kompeten dengan sejarah usaha yang berjaya. Kejayaan pemaju Bitcoin untuk Bitcoin Cash dan populariti Litecoin adalah bukti jelas mengenai perkara ini. Mereka juga disokong oleh orang yang sangat berpengaruh yang membantu membentuk landskap cryptocurrency. Roger Ver untuk wang tunai Bitcoin dan Charlie Lee untuk Litecoin. Lebih-lebih lagi, mereka mendapat dukungan dari yayasan yang memiliki pengawasan pengembangan setiap proyek.

Oleh itu, dalam mempertimbangkan pasukan di belakang Bitcoin Cash vs Litecoin, pusingan ini menuju ke Bitcoin Cash.

II. Teknologi & peningkatan

Bitcoin Cash v Litecoin Umum

Aspek penting seterusnya dari sebarang projek adalah teknologinya. Teknologi asas kedua-dua projek ini sangat serupa dengan Bitcoin (BTC). Walau bagaimanapun, pembangun mereka memperkenalkan perubahan ke dalam pangkalan data BTC untuk menjadikannya lebih berskala dan berfungsi. Kewujudan dan kesesuaian kedua-dua alternatif BTC ini adalah disebabkan oleh ketidakupayaan Bitcoin untuk skala.

Teknologi Tunai Bitcoin

Teknologi Bitcoin Cash (BCH) pada dasarnya sama dengan Bitcoin. Sekiranya benar, sebilangan orang di ruang crypto percaya bahawa ia adalah versi BTC yang lebih baik yang dibayangkan oleh Satoshi Nakamoto. Bitcoin Cash memilih untuk meningkatkan saiz blok maksimumnya kepada 8 MB dan kemudiannya meningkatkannya menjadi 32 MB. Ia 32x lebih besar daripada Bitcoin dan Litecoin yang masing-masing mempunyai 1 MB. Sebaliknya, pembangun Bitcoin memilih untuk menyokong SegWit2x sebagai penyelesaian skalabilitas dan nampaknya menaruh harapan mereka dalam penyelesaian penskalaan lapisan ke-2 seperti Lightning Network.

Hasilnya Bitcoin Cash dapat menangani lebih banyak urus niaga daripada Bitcoin memandangkan jumlah masa yang sama. Sekiranya semua parameter transaksi adalah sama, BCH seharusnya dapat melakukan 32 kali lebih banyak transaksi. Oleh kerana jumlah urus niaga tertunda yang lebih kecil, pengguna BCH tidak perlu membayar banyak untuk memastikan transaksi mereka disahkan. Terlepas dari ini, BCH kini dapat melakukan kontrak pintar dan perkhidmatan oracle sejak garpu terakhirnya.

Teknologi Tunai Litecoin

Seseorang boleh berpendapat bahawa Litecoin (LTC) juga merupakan garpu Bitcoin (BTC) kerana ia mempunyai pangkalan data yang sama. Walau bagaimanapun, cryptocurrency ini bukan disebabkan oleh perselisihan pendapat di antara pembangun. Litecoin berupaya menjadi versi Bitcoin yang lebih ringan dan pantas. Terdapat tiga perbezaan penting antara BTC dan LTC. Pertama, bekalan maksimum LTC ialah 84M berbanding 21M BTC. Kedua, LTC menggunakan Scrypt sebagai algoritma hashing manakala BTC menggunakan SHA-256. terakhir, masa blok LTC adalah 2.5 minit manakala BTC mempunyai 10 minit. Spesifikasi BTC dan BCH sama persis kecuali Ukuran Bloknya.

Litecoin selalu memainkan peranan sebagai rantai ujian untuk BTC. Sebenarnya, LTC mengaktifkan segwit lebih awal daripada BTC. Di samping itu, Ia juga menggunakan Lightning Network (LN) sebagai penyelesaian skalabiliti lapisan kedua. Lebih-lebih lagi, Perkembangan dalam LN memungkinkan pertukaran atom antara rangkaian BTC dan LTC. Pemaju LTC juga merancang untuk meningkatkan fungible dengan memasukkan teknologi Transaction Confidential. Akhirnya, untuk tidak dikalahkan oleh Bitcoin Cash, Rootstock akan menyertakan sokongan Litecoin untuk menambahkan fungsi kontrak pintar seperti Ethereum ke dalam Litecoin.

Pemenang Teknologi: Ikat

Bitcoin Cash dan Litecoin mempunyai penyelesaian penskalaan yang berbeza. Walaupun terdapat pendekatan yang berbeza, kedua-duanya menunjukkan keupayaan untuk membuat skala lebih besar berbanding Bitcoin. Setakat memilih mana yang lebih baik dari segi teknologi semasa dan terancang tetap diperdebatkan. Dari segi perkembangan masa depan, masing-masing dapat menandingi tawaran yang lain. Kami yakin penyelesaian penskalaan kedua-dua projek ini dapat dilaksanakan.

Teknologi yang dilaksanakan oleh Bitcoin Cash dan Litecoin membolehkan masa urus niaga lebih cepat dengan sebahagian kecil daripada kos menggunakan Bitcoin. Membolehkan mereka berfungsi lebih banyak daripada mata wang berbanding Bitcoin yang dengan cepat menjadi lebih banyak nilai. Kedua-duanya lebih sesuai untuk urus niaga sehari-hari dan dengan itu hasilnya sama.

III. Bitcoin Cash vs Litecoin: Telemetri & Utiliti

Bitcoin Cash vs Litecoin Telemetri prestasi tiga bulan terakhir

Bitcoin Cash dan Litecoin memperoleh nilai mereka mengenai keberkesanannya sebagai media pertukaran. Ringkasnya, mereka harus menjadi kaedah pembayaran yang berkesan untuk transaksi harian. Perkaitan mereka bergantung pada fakta bahawa Bitcoin tidak dapat berfungsi seperti itu. Ini disebabkan oleh kependaman dan kos transaksi yang melebihi had toleransi rata-rata pengguna anda. Siapa yang mahu menunggu 10 minit untuk menyelesaikan transaksi? Tidak ada yang ingin membayar yuran transaksi $ 3-10 USD untuk hak transaksi $ 1 USD?

Telemetri Tunai Bitcoin & Utiliti

Sejauh medium pembayaran Bitcoin Cash (BCH) adalah pilihan yang lebih baik daripada Bitcoin (BTC). Urus niaga diproses lebih pantas dengan bayaran yang jauh lebih sedikit. Ini adalah hasil langsung daripada dapat memproses lebih banyak data per blok. Lebih-lebih lagi, BCH menawarkan tahap keselamatan BTC yang sama kerana ia mempunyai mekanisme konsensus dan algoritma hash yang sama. Mereka mempunyai masa sekatan yang sama iaitu 600 saat atau 10 minit. Anda boleh menyamakan BCH sebagai kembar BTC yang sama dengan kecenderungan yang sedikit berbeza.

Telemetri Litecoin & Utiliti

Sekiranya Bitcoin Cash adalah kembar Bitcoin yang serupa, maka anda boleh menyamakan Litecoin (LTC) sebagai saudara sepupu mereka. Mereka semua mempunyai DNA yang sama tetapi Litecoin tidak menyerupai BTC. Pertama, ia meningkatkan jumlah penawarannya untuk mengurangkan beban pengguna yang harus berurusan dengan nombor perpuluhan. Kedua, ia mengubah algoritma hashing menjadi Scrypt agar lebih tahan terhadap peralatan perlombongan khusus. Ini berfungsi sebagai pencegah pemusatan aktiviti perlombongan. Akhirnya, ia mempunyai masa sekatan yang lebih pantas 150 saat atau 2.5 minit berbanding BCH dan LTC.

Telemetri & Pemenang Utiliti: Tunai Bitcoin

Pemenang pusingan ini adalah Bitcoin Cash kerana ia berprestasi lebih baik sebagai wang tunai digital daripada Litecoin. Dengan melihat jadual di bawah, kita dapat melihat bahawa wang tunai Bitcoin dapat memproses lebih banyak transaksi dengan kos yang jauh lebih rendah. Dari bulan Ogos hingga Oktober, tunai Bitcoin rata-rata 0,432 TPS, sementara LTC memproses setengah sebanyak 0,204 TPS. Walaupun memproses dua kali lebih banyak transaksi berbanding LTC, kos transaksi purata BCH adalah sekitar $ 0,0029 USD dalam tempoh yang sama. Sebaliknya, LTC rata-rata $ 0,0237 USD yang sekitar 8x lebih mahal daripada BCH. Terakhir, nilai purata pergerakan BCH lebih besar daripada LTC, $ 8,529 USD dan $ 7,673 USD.

Satu-satunya kelemahan BCH dalam pusingan ini adalah hakikat bahawa ia mempunyai ukuran blockchain yang jauh lebih besar daripada LTC. Ini dapat ditafsirkan sebagai beban pengiraan yang lebih tinggi untuk BCH. Walaupun begitu, kami melihat peningkatan kesukaran untuk BCH berbanding dengan kesukaran perlombongan yang menurun oleh LTC. Ini bermakna lebih banyak pelombong berminat untuk melombong BCH dan bukannya LTC. Ini membawa kita ke titik terakhir mengapa kita memilih Bitcoin Cash – pada masa ini, ia adalah rangkaian yang lebih selamat. Lebih cepat, lebih murah dan lebih selamat, yang menjual kami kepada Bitcoin Cash pada pusingan ini.

IV. Bitcoin Cash vs Litecoin: Daya tarikan & Taktik

Jumlah Tunai Bitcoin vs Litecoin Jumlah Transaksi

Projek Cryptocurrency mungkin mempunyai semua bakat dan teknologi di dunia tetapi semuanya akan sia-sia jika tidak ada yang menggunakannya. Itulah sebabnya penting untuk memeriksa penggunaan Bitcoin Cash dan Litecoin. Penerapan secara besar-besaran mungkin merupakan matlamat terpenting bagi sebarang projek cryptocurrency untuk kejayaannya. Ini juga berlaku untuk Bitcoin Cash (BCH) dan Litecoin (LTC). Atas sebab ini, terdapat keperluan untuk melihat daya tarikan kedua-dua projek ini. Selain itu, kita perlu mengenal pasti taktik apa yang mereka gunakan untuk meningkatkan daya tarikan mereka.

Daya tarikan Tunai Bitcoin& Taktik

Menjadi kembar identik BTC mempunyai kelebihannya. BCH sangat mirip dengan Bitcoin sehingga dapat dilihat sebagai versi BTC yang lebih berskala. Sebenarnya, banyak laman web dan perkhidmatan berkaitan crypto yang menyokong BTC hampir selalu menyokong BCH. Di samping itu, kos transaksi yang jauh lebih sedikit dan masa transaksi yang lebih pantas menjadikannya lebih menarik untuk digunakan oleh pengguna. Satu-satunya cabaran besar untuk penerapan BCH lebih lanjut adalah keengganan anggota komuniti crypto yang menyesuaikan diri dengan rantai penyandang jawatan.

Daya tarikan Litecoin & Taktik

Berbeza dengan BCH, Litecoin pada umumnya bersahabat baik dengan komuniti bitcoin yang lebih luas. Ia mengambil pendekatan yang lebih pragmatik sebagai rantai alternatif atau rantai ujian untuk rangkaian bitcoin. Ini membantu mewujudkan persekitaran hidup bersama antara BTC dan LTC. Walau bagaimanapun, kekurangan daya saing ini mungkin memberi kesan negatif terhadap keupayaan LTC untuk berinovasi dan membina jenama sendiri.

Pemenang Daya Tarik dan Taktik: Tunai Bitcoin

Bitcoin Cash mengambil pusingan ini kerana alasan berikut. Pertama, ia berkait rapat dengan jenama Bitcoin. Nama itu sahaja membuat banyak perbezaan kerana Bitcoin adalah jenama yang paling dikenali di dunia. Ini berlaku walaupun di luar ruang crypto. Selain itu, ia secara aktif memasarkan dirinya sebagai wang digital yang unggul kepada BTC yang berkuasa. Ini disokong dengan prestasi sebenar. Akibatnya, semakin banyak orang menggunakan BCH sebagai wang tunai digital daripada BTC. Lebih banyak daripada LTC.

Sebagai perbandingan langsung dengan LTC, kita dapat melihat bahawa BCH memperoleh daya tarikan yang lebih banyak. Kita dapat melihat bahawa BCH secara konsisten memproses lebih banyak transaksi daripada LTC, lebih cepat dan lebih murah. Ini adalah jumlah jumlah transaksi BCH yang meningkat dengan kadar yang lebih pantas daripada LTC. Yang bermaksud lebih ramai orang menggunakan BCH berbanding LTC. Kami juga memerhatikan bahawa kerana blok mendapat ganjaran LTC, pelombong yang lebih rendah sanggup menambang LTC. Sekiranya trend berterusan, ia akan menjejaskan keselamatan rangkaian LTC. Ini bertentangan dengan BCH yang terus meningkat.

V. Ancaman & Pencetus

Aspek terakhir yang akan kita perhatikan adalah ancaman dan pencetus kedua-dua projek crypto ini. Ini adalah peristiwa besar, kemas kini, dan peningkatan, perkongsian perniagaan atau perubahan persekitaran peraturan yang dapat mempengaruhi pergerakan harga atau pengembangan proyek tertentu. Mereka berfungsi sebagai pemangkin kepada bull bull atau penghalang yang perlu diatasi oleh projek. Ancaman dan pencetus adalah faktor penting kerana sifat pasaran kripto yang berubah-ubah di mana satu peristiwa boleh mengubah lintasan projek crypto.

Ancaman Tunai Bitcoin & Pencetus

Bahagian sebelumnya menunjukkan wang tunai Bitcoin mempunyai banyak perkara baik yang berlaku untuk mereka. Diukur terhadap LTC, BCH menunjukkan prestasi yang lebih baik. Selain itu, peningkatan perlombongan menunjukkan keyakinan berterusan para pelombong kepada BCH. Walaupun begitu, euforia yang semakin meningkat mengenai acara BTC dan BHC yang semakin meningkat pada tahun depan mungkin akan berlaku di sini. Untuk jangka pendek, pemegang BCH mungkin mengalami “kesan Binance” kerana Binance Chain mengeluarkan token Binance yang disatukan BCH untuk menyokongnya di platformnya.

Dalam berita lain, Roger Ver memperoleh firma Jepun O3, ini akan memperkenalkan beberapa dinamika menarik dalam pengembangan lebih banyak aplikasi berasaskan BCH melalui laman web Bitcoin.com. Akhirnya, kami percaya protokol tokenisasi BCH akan memainkan peranan penting dalam pertumbuhan ekosistem BCH. Peningkatan berterusan Protokol Ledger Sederhana (SLP), serta protokol BCH itu sendiri, akan menghasilkan penciptaan token berasaskan BCH yang lebih berharga dan berguna.

Ancaman Litecoin & Pencetus

Minggu-minggu menjelang acara separuh LTC adalah salah satu masa paling menggembirakan bagi LTC dalam ingatan baru-baru ini. Namun, selepas peristiwa separuh itu, semangat para pelabur crypto untuk LTC nampaknya telah merosot. Sebagai bukti, pelombong telah menunjukkan minat yang berkurangan dalam perlombongan LTC sejak tiga bulan terakhir. Lebih-lebih lagi, harga Litecoin berlanjutan Seolah-olah itu tidak cukup buruk, Yayasan Litecoin telah mengalami masalah kewangan dan harus disokong oleh Charlie Lee untuk terus bertahan.

Yang masuk Sidang Kemuncak Litecoin mungkin menghasilkan beberapa perkembangan menarik di ruang Litecoin. Ini adalah acara tahunan di mana pemimpin industri, pemaju Litecoin, dan penyokong berkumpul untuk membincangkan masa depan Litecoin. Ini mungkin peristiwa yang diperlukan untuk mengubah nasibnya. Selain itu, nampaknya rancangan yang dikongsi oleh Litecoin Foundation akhir tahun lalu terus maju. Transaksi Rahsia disatukan ke dalam protokol Litecoin dengan Proposal Blok Sambungan Litecoin MimbleWimble.

Ancaman & Pemenang Pencetus: Tunai Bitcoin

Tidak sukar untuk melihat bahawa terdapat banyak perkara positif yang berlaku untuk Bitcoin Cash berbanding Litecoin. Yang paling penting adalah kenyataan bahawa pemerhatian kami disokong oleh prestasi Bitcoin Cash yang dapat diukur. Moreso dengan rancangan pembangunannya yang sedang berjalan. Ini adalah masa yang sangat menggembirakan untuk Bitcoin Cash sekarang. Walau bagaimanapun, kami tidak boleh menolak LTC bersama-sama. Terdapat beberapa peningkatan protokol di kaki langit. Hanya masa yang akan menunjukkan jika usaha ini akan membuahkan hasil, juga ingat, peristiwa, perkembangan atau perubahan penting dapat mengubah projek kripto.

Pemikiran Akhir

Hasil ringkasan Bitcoin Cash vs Litecoin

Bitcoin Cash vs Litecoin adalah perbandingan yang menarik, namun, nampaknya Bitcoin Cash benar-benar mengalahkan Litecoin dalam setiap kategori. Yakinlah bahawa kami telah menilai mereka secara objektif. Sekiranya ada saguhati, kami percaya bahawa komuniti Litecoin dapat bertambah baik dan bangkit dari kemerosotan semasa ini, sebenarnya, mereka mempunyai rancangan besar ke depan. Mereka adalah komuniti yang sangat tabah yang telah melalui ujian masa. Ia merupakan kripto ke-6 terbesar di dunia dengan permodalan pasaran.

Walau bagaimanapun, Bitcoin Cash kini menunjukkan prestasi yang lebih baik daripada LTC dalam setiap aspek. Momentumnya kini dengan Bitcoin Cash sekarang dan pasaran bertindak balas dengan baik. Tambahan pula, perkembangan positif dari segi perkongsian, pelaburan perniagaan, dan peningkatan protokol sepertinya menunjukkan bahawa momentum ini akan berterusan sehingga tahun depan, mencapai titik didih pada acara separuh Bitcoin dan Bitcoin Cash.

Kami harap anda menikmati perbandingan Bitcoin Cash vs Litecoin ini dan menganggapnya berguna!

Baca Juga: Dompet Tunai Bitcoin Terbaik

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector