Ulasan Gatehub: Masih Dompet Web Selamat Digunakan pada 2021?

Dalam tinjauan Gatehub ini, kami akan menganalisis platform mengikut kriteria berikut sehingga anda dapat membuat keputusan yang tepat mengenai apakah Gatehub selamat digunakan untuk aktiviti crypto anda atau tidak. Kami akan menilai Gatehub menggunakan kriteria berikut; kebolehgunaan, bayaran, perkongsian, keselamatan (hack Gatehub yang terkenal) dan kami juga akan melihat alternatif Gatehub sekiranya anda memilih untuk tidak menggunakannya.

Bersedia untuk memulakan?

Apa itu Gatehub?

semakan gatehub

Gatehub adalah platform dompet web dalam talian yang menyokong beberapa cryptocurrency popular dan juga fiat seperti USD. Seperti kebanyakan platform dompet crypto yang sedang dibangunkan, Gatehub juga dilengkapi dengan pertukaran crypto bawaannya sendiri. Ini bermaksud platform Gatehub membolehkan anda menyimpan dan memperdagangkan crypto dan fiat.

Platform dompet Gatehub berada dalam talian dan hanya dapat diakses melalui internet menggunakan peranti desktop (Windows, Linux atau Mac) atau peranti mudah alih (Android atau iOS).

Pada tahun 2014 ketika Gatehub pertama kali dibuat, ia dibangunkan hanya untuk cryptocurrency Ripple (XRP). Tetapi seiring dengan perkembangan masa dan kemajuan yang semakin meningkat, kini ia menyokong duit syiling yang lain.

Gatehub dikembangkan oleh Gatehub Ltd, sebuah syarikat fintech multinasional yang berpusat di UK yang mengkhususkan diri dalam pengembangan perkhidmatan dan produk kewangan, yang merangkumi sistem penyelesaian global berasaskan blockchain, skema pembayaran berdasarkan interledger, dompet digital, penyambung, dan perkhidmatan gateway.

Dengan Gatehub, anda boleh menerima, menghantar dan menyimpan cryptocurrency. Menjadi lebih mudah jika pemindahan dilakukan antara dua pengguna Gatehub kerana yang perlu dilakukan pengirim adalah memasukkan nama pengguna Gatehub penerima untuk melakukan pemindahan ke hadapan yang lancar dan lurus. Ciri Gatehub ini dapat dilihat kurang pada platform dompet crypto lain jika perbandingan akan dilakukan.

Gatehub dibina untuk pengguna crypto – pengguna dan peniaga crypto, untuk membolehkan mereka menyimpan dan memindahkan riak (XRP) dan cryptocurrency lain dengan mudah di antara pengguna Gatehub yang lain dan juga ke dompet atau pertukaran crypto lain.

Bagaimana Dompet Gatehub Berfungsi?

Seperti yang telah disebutkan sebelumnya dalam tinjauan Gatehub ini, Gatehub pada awalnya dikembangkan untuk menampung hanya Ripple (XRP). Tetapi pada masa ini, Gatehub menyokong sejumlah 8 cryptocurrency berbeza (termasuk Ripple). Selebihnya syiling ini adalah Bitcoin (BTC), Bitcoin Cash (BCH), Augur (REP), Xaurum (XAUR), Dash (DASH), Ethereum (ETH), dan Ethereum Classic (ETC).

Gatehub juga menyokong fiat. Ia dilengkapi dengan sistem gerbang pembayaran terpasang yang memungkinkan deposit fiat dapat dilakukan. Ini bermakna anda dapat membiayai akaun Gatehub anda dengan mudah menggunakan akaun bank dengan membuat transfer bank melalui SEPA atau SWIFT.


Sistem gerbang pembayaran bawaan ini pada masa ini menyokong USD, JPY, EUR, dan CNY. Tetapi, anda perlu melalui prosedur pengesahan KYC sebelum dapat menggunakan ciri fiat dan deposit melalui akaun bank anda.

semakan gatehub

Prosedur pengesahan ini akan memerlukan beberapa maklumat terperinci mengenai anda sebagai individu atau syarikat sekiranya anda mendaftar dan mengesahkan sebagai badan korporat. Kemudian memuat naik dokumen yang diperlukan yang akan merangkumi salinan dokumen pengenalan yang diterima dan bukti alamat peribadi atau syarikat anda menggunakan penyata akaun bank atau dokumen bil utiliti yang diluluskan yang tersedia.

Salah satu kelemahan tertentu mengenai prosedur pengesahan ini ialah memerlukan beberapa hari sebelum akaun anda disahkan, jadi ini bukan pendekatan yang sangat baik jika rancangan anda adalah untuk membeli duit syiling tertentu sebaik sahaja mendapatkan akaun Gatehub, anda akan mempunyai untuk membiayai akaun anda menggunakan cryptocurrency sehingga akaun anda disahkan.

Juga, tidak seperti kebanyakan dompet yang menerima pelbagai bentuk pindahan kawat bank, Gatehub hanya terhad kepada SEPA dan SWIFT dan ia bahkan tidak menerima deposit melalui kad debit dan kredit.

Selain daripada kekurangan ini, Gatehub menonjol sebagai dompet crypto klasik melalui sokongan deposit fiatnya. Juga, dengan antara muka dompet dan laman webnya yang mesra pengguna, secara amnya, sangat mudah digunakan ditambah dengan sokongan semasa syiling popular lain selain Ripple, Gatehub menjadi platform dompet yang sempurna untuk pemula cryptocurrency dan pengguna lain yang tidak digunakan untuk teknikal dompet.

Selain daripada penyediaan dompet crypto dan fiat, platform Gatehub juga dilengkapi dengan pertukaran di mana pengguna boleh memperdagangkan duit syiling mereka secara dalaman dengan syiling lain dengan bayaran perdagangan rata-rata tanpa kerumitan dan tanpa perlu memindahkan syiling tersebut ke pertukaran.

Bayaran Gatehub

Bayaran Gatehub terdiri daripada yuran perdagangannya, yuran deposit, dan yuran pengeluaran.

Bayaran perdagangan ditandakan pada tahap 0,30%, yang bermaksud bahawa kedua-dua pembuat dan pengambil dalam setiap urus niaga perdagangan membayar 0.30% dari jumlah keseluruhan perdagangan yang dibuat sebagai bayaran kepada Gatehub.

Bayaran deposit tidak tetap tetapi berbeza-beza. Semuanya bergantung pada kaedah yang digunakan oleh pengguna untuk memasukkan dana ke dalam akaun Gatehub.

Bayaran pengeluaran ditetapkan pada 0.005BTC untuk pengeluaran BTC.

Penyediaan akaun Gatehub adalah percuma, deposit menggunakan SEPA juga percuma. Tetapi ada yuran riak 0.2% pada transaksi XRP dan minimum 20 riak diperlukan untuk disimpan sebagai baki asas untuk dompet riak agar tetap aktif, seperti dompet XRP lain.

Perkongsian Gatehub

Gatehub sebagai pintu masuk lejar XRP telah mengadakan perjanjian perkongsian dengan Coil pada Oktober 2019 ini.

Ini menjadikan Coil bertanggungjawab untuk penyediaan kaedah deposit berasaskan Interledger baru untuk pengguna Gatehub dan coil yang pada gilirannya, akan membolehkan pencipta kandungan mengewangkan laman web mereka dan dibayar dalam masa nyata. Oleh itu, dalam kes ini, Coil menyediakan skema pembayaran berasaskan interledger baru dan Gatehub membuat pembayaran XRP kepada pencipta kandungan di Coil. Ini adalah perkembangan besar bagi Coil, Gatehub dan ekosistem blockchain pada umumnya.

Adakah Gatehub Selamat? 

Bahagian yang sangat penting dalam tinjauan Gatehub ini adalah keselamatan platform.

Menurut Mozilla Observatory, Gatehub mendapat skor B dalam keadaan selamat. Skor keselamatan ini lebih tinggi daripada skor purata jika dibandingkan dengan dompet dan platform perdagangan lain.

Gatehub mempunyai beberapa ciri keselamatan yang disediakan untuk membantu menjaga keselamatan akaun yang merangkumi kod 2FA, pengesahan e-mel alamat IP baru dan peranti baru, kebenaran dan ketidakizinan peranti, dan juga penyediaan log akses, yang membantu pengguna mengawasi ketika dan di mana akaun mereka diakses untuk mengenal pasti akses yang mencurigakan dengan mudah.

Hackhub Gerbang

Ulasan Gatehub 2019 tidak akan lengkap tanpa mengambil kira peristiwa besar tetapi negatif ini yang melanda platform dompet Gatehub. Suatu ketika pada tahun 2017, Gatehub mempunyai beberapa masalah keselamatan dengan sistem mereka dan terdapat peretasan yang dilaporkan di pelayan terpusatnya.

Dilaporkan bahawa peristiwa ini mempengaruhi sekitar 80 hingga 90 pengguna Gatehub, dan sekitar 23.2 juta syiling XRP bernilai sekitar $ 9.5 juta dicuri.

Walau bagaimanapun, Gatehub membuat pernyataan yang mengakui peretasan tersebut tetapi dengan penolakan untuk mengembalikan dana yang dicuri yang menyatakan bahawa dana yang hilang adalah dari akaun peribadi dan begitu juga peretasan akaun peribadi.

Saya rasa acara ini akan selalu mengingatkan kita bahawa tidak ada dompet yang selamat 100%, terutamanya dompet web dan aplikasi dalam talian.

Alternatif Gatehub:

Berikut adalah satu lagi titik utama tinjauan Gatehub ini.

Di kawasan dompet, ShapeShift, Wipplex, Atomic, Exarpy, dan Guarda adalah alternatif yang bagus untuk XRP dan syiling lain yang disokong oleh Gatehub.

Di kawasan pertukaran XRP dan syiling yang disokong oleh Gatehub lain termasuk fiat, Coinbase, Binance, Poloniex, dan Bitstamp berada di puncak sebagai pertukaran alternatif.

Kesimpulan Kajian Gatehub:

Gatehub adalah gerbang pembayaran lejar XRP yang membolehkan penerimaan, penyimpanan, pemindahan dan bahkan perdagangan XRP, fiat, dan cryptocurrency lain yang disokong. Ini adalah platform pertukaran dompet klasik dan sangat disyorkan untuk pemula kerana kemudahan penggunaannya.

Untuk memulakan, semua yang perlu anda lakukan ialah melayari laman rasmi Github, mendaftar dengan e-mel peribadi dan kata laluan yang sangat kuat dan kemudian mengesahkan e-mel. Ingatlah untuk mencentang kotak yang diperlukan dan menyimpan kunci pemulihan peribadi anda dengan selamat.

Anda boleh mendapatkan lebih banyak maklumat mengenai Gatehub dengan mengunjungi laman utama.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector