Cara Menggunakan Blockfolio: Tutorial Penuh, Persediaan, Pemasangan

Sekiranya anda telah mendengar sedikit tentang orang yang berjaya menjana sejumlah wang daripada perdagangan kripto, anda mungkin telah memutuskan untuk mencubanya sendiri. Walau bagaimanapun, setelah membuat kajian dan membaca panduan cryptocurrency, anda mendapat tahu bahawa ada beribu-ribu duit syiling digital di luar sana, berdagang di beratus-ratus pertukaran yang berbeza dengan kadar pertukaran yang berbeza di setiap satu. Melihat ini, anda pasti berfikir “Bagaimana ada yang dapat mengawasi semua ini?” Pencarian Google membawa anda ke aplikasi dan anda kini tertanya-tanya bagaimana menggunakan Blockfolio. Baca panduan Blockfolio ringkas ini untuk mengetahui.

Apa itu Blockfolio?

Sebelum menerangkan cara menggunakan Blockfolio, mari mengulas secara ringkas apa sebenarnya. Sekatan adalah penjejak portfolio crypto. Penjejakan portfolio bukanlah perkara baru atau eksklusif untuk perdagangan kripto. Broker saham sentiasa memantau stok mereka untuk belajar bagaimana mereka berkelakuan dan mendapat keuntungan dari aksioma “beli rendah dan jual tinggi” lama. Cryptocurrency berkelakuan dengan cara yang hampir sama dan begitulah wujudnya pelacak portfolio crypto. Mereka adalah aplikasi perisian yang membolehkan anda memantau harga token kripto sehingga anda dapat memutuskan kapan hendak membeli atau menjual.

Bagaimana Blockfolio berfungsi?

Blockfolio berfungsi dengan mengumpulkan dan memaparkan maklumat. Sebilangan maklumat ini dikumpulkan oleh aplikasi itu sendiri. Ia sentiasa mengesan harga lebih dari 8000 syiling di banyak bursa dan menunjukkan harga bagi duit syiling yang berkaitan dengan anda. Maklumat lain diberikan oleh anda. Sekiranya, misalnya, anda membeli beberapa token Ripple (XRP) menggunakan Bitcoin (BTC), anda akan memasukkan maklumat mengenai transaksi ini (jumlah yang dibeli, harga, yuran, dll.). Ini akan membolehkan aplikasi dipaparkan jika pembelian tertentu ini membuat atau kehilangan wang anda dalam jangka masa panjang.

Adakah Blockfolio selamat?

Blockfolio membolehkan anda menghubungkannya ke akaun pertukaran kripto anda sehingga maklumat mengenai perdagangan anda dapat diselaraskan terus ke aplikasi. Sebilangan orang mungkin mempunyai keraguan mengenai pemberian izin semacam ini kepada Blockfolio kerana alasan keselamatan. Tetapi sebenarnya tidak ada yang perlu ditakuti.

Pertama sekali, memautkan akaun pertukaran anda adalah pilihan sepenuhnya. Anda dapat mengesan token anda dengan sempurna tanpa memberi akses ke bursa, tetapi ini bermaksud memasukkan semua maklumat transaksi secara manual. Kedua, aplikasi sebenarnya tuntutan penghubung pertukaran berlaku melalui kekunci baca sahaja sehingga aplikasi tidak mempunyai akses untuk melakukan perdagangan atau pengeluaran. Ketiga, semua kunci disimpan pada peranti anda dan bukan di pelayan Blockfolio. Akhirnya, Blockfolio tidak memerlukan maklumat peribadi mengenai penggunanya.

Dengan kata lain, menggunakan Blockfolio sama sekali tidak dikenali dan selamat.

Satu-satunya masalah keselamatan yang berpotensi adalah seseorang dapat menggunakan telefon anda dan melihat berapa banyak portfolio anda bernilai. Anda boleh mencegahnya dengan mengaktifkan kunci kod laluan. Sekiranya anda melakukannya, anda kemudian akan memilih kod laluan empat digit yang perlu dimasukkan setiap kali anda membuka aplikasi.

Adakah Blockfolio satu-satunya pelacak folio crypto di luar sana?

Sudah tentu tidak. Terdapat beberapa alternatif Blockfolio yang ada. Beberapa nama yang lebih besar dalam hal ini adalah Delta, CoinTracking, Crypto Bandingkan, dan Hodler. Kesemuanya adalah pilihan yang baik untuk memantau portfolio crypto anda. Sebilangan dari mereka, bagaimanapun, memerlukan membeli versi pro untuk membuka semua ciri mereka. Blockfolio adalah percuma untuk memuat turun dan digunakan dengan semua ciri-cirinya, seimbang dengan UI yang bagus dan kemudahan penggunaan. Versi iOS dan Androidnya dinilai baik oleh pengguna.

Sekarang mari kita beralih ke tutorial Blockfolio yang sebenarnya

Cara menggunakan Blockfolio

Langkah 1: Memasang aplikasi

Blockfolio tersedia untuk kedua-dua iOS (versi 9.1 atau lebih baru) dan Android (5.0 atau lebih baru), dan boleh dimuat turun secara percuma dari kedua-dua Apple Stor aplikasi dan Google Play. Setelah mengklik “Pasang”, dan menerima izin yang diperlukan, Blockfolio akan memuat turun dan memasang dalam beberapa minit, bergantung pada sambungan internet anda.

Setelah pemasangan selesai, buka aplikasi dan anda melihat skrin selamat datang. Leret untuk membaca skrin pengenalan dan kemudian ketuk untuk mula menggunakan Blockfolio. Anda akan melihat skrin utama awal anda, di mana Bitcoin dan Ethereum sudah kelihatan.

cara menggunakan blockfolio

Mengetuk tiga titik di kanan atas akan memunculkan menu di mana anda boleh mengakses skrin tetapan dan beberapa pilihan lain. Dua pilihan berguna yang tersedia dengan segera membolehkan anda menukar sama ada anda mahu pegangan anda ditampilkan sebagai peratusan, atau sama ada anda mahu menyembunyikan baki anda sama sekali.

muat turun portfolio

Langkah 2: Menambah duit syiling anda

Kini tiba masanya untuk mula menambahkan duit syiling yang anda pegang atau ingin dijejaki. Prosesnya sangat mudah. Pertama, ketik butang “+” di bahagian bawah. Ini akan memaparkan skrin di mana anda boleh menambah syiling atau pertukaran pautan. Oleh kerana Blockfolio dapat mengesan lebih dari 8000 syiling yang berbeza, menatal senarai bukanlah pilihan yang paling praktikal. Gunakan bidang carian dan taipkan nama atau kod untuk duit syiling yang ingin anda tambahkan. Dalam contoh ini, saya mahu menambah EOS.

menambahkan syiling anda ke dalam portfolio

Setelah token yang anda ingin pantau muncul dalam senarai, ketuk dan kemudian ketik butang “Tonton” yang muncul.

Itu sahaja! Anda menambahkan duit syiling pertama anda ke portfolio anda. Ulangi langkah di atas untuk setiap duit syiling yang ingin anda lacak, dan ia akan ditambahkan ke skrin utama anda.

Langkah 3: Menghubungkan Bursa

Seperti yang saya nyatakan di atas, langkah ini tidak perlu, tetapi melakukannya dapat meningkatkan pengalaman penjejakan portfolio anda dan benar-benar selamat. Memautkan akaun anda tidak akan membiarkan Blockfolio berdagang atau mengeluarkan dana dari dompet pertukaran anda. Pautan ini hanya membolehkan aplikasi membaca dan memaparkan sejarah transaksi anda.

Untuk memautkan akaun pertukaran anda, ketuk ikon “+” di bahagian bawah seperti yang anda lakukan semasa menambah duit syiling. Beberapa pertukaran teratas, seperti Binance, Bitfinex, Bittrex, dan Coinbase dapat dilihat dengan segera, tetapi terdapat lebih banyak pilihan. Ketik “lihat semua” untuk senarai penuh.

Anggaplah anda mahu memautkan akaun Bitfinex anda. Ketuk ikon dan itu akan membawa anda ke skrin yang sesuai.

akaun bitfinex

Perhatikan bahawa anda perlu memberikan kunci API dan kunci rahsia API untuk membuat pautan. Anda perlu membuat kunci ini di laman web Bitfinex. Selepas anda membuatnya, anda boleh mengetiknya secara manual atau mengetuk ikon kod QR untuk mengimbasnya ke dalam Blockfolio. Perhatikan bahawa kunci ini mesti ditetapkan untuk baca sahaja.

Setelah kunci anda berada dalam aplikasi, ketuk “Tambah sambungan”. Sekiranya aplikasi mengesan kunci API anda tidak hanya boleh dibaca, anda akan diingatkan akan perkara ini dan anda harus menetapkan kebenaran kunci anda di laman web pertukaran anda. Sekiranya semuanya memeriksa pautan anda akan dibuat.

Langkah 4: Mendaftarkan transaksi

Setelah anda menambah semua duit syiling anda dan memautkan pertukaran anda, mari kita lihat cara menambahkan transaksi. Katakan anda menjual 4.3 token EOS untuk membeli sebilangan ETH di Poloniex.

Di skrin utama anda, cari EOS dalam portfolio anda dan ketik butang “Tambah” di sebelahnya. Sekarang anda akan melihat skrin di mana anda dapat memilih pertukaran tempat anda melakukan pembelian, pasangan perdagangan, harga token, dan perincian lain. Setelah anda mengisi semuanya, ketuk butang “Simpan transaksi”. Setelah menyimpan, pegangan anda akan dikemas kini.

Ciri-ciri lain

Blockfolio dapat memberikan banyak maklumat berharga untuk peniaga. Dengan menggunakan butang di bahagian bawah, anda dapat melihat maklumat Market dan mendapatkan kemas kini dari dua jenis sumber. Butang “Berita” memaparkan maklumat dari beberapa laman web yang mengkhususkan diri dalam perdagangan kripto dan anda bahkan dapat menyesuaikan sumber mana yang anda sukai. “Isyarat” memaparkan maklumat mengenai token yang anda ikuti, yang disediakan oleh pencipta token itu sendiri. Akhirnya, anda boleh memprogram Blockfolio untuk memberi anda amaran apabila harga token anda melebihi atau di bawah had yang anda tetapkan sendiri. Sebagai contoh, anda boleh memprogram Blockfolio untuk memberitahu anda apabila harga Bitcoin naik lebih dari 12,000 USD atau turun di bawah 8,000 USD.

Lihat juga: Cara terbaik untuk mengaut wang Bitcoin

Kesimpulannya…

Dengan beribu-ribu syiling tersebar di antara beratus-ratus pertukaran, perdagangan cryptocurrency dapat menawarkan banyak peluang untuk menghasilkan sejumlah wang. Walau bagaimanapun, memantau harga token dan peluang perdagangan boleh membuktikan menakutkan. Penjejak portfolio Crypto membolehkan anda menjejaki maklumat perdagangan anda dalam perjalanan dan memberi amaran kepada anda mengenai kemungkinan transaksi. Sekiranya anda memasuki perdagangan kripto, pelacak portfolio adalah keperluan. Dan Blockfolio menyelesaikan tugas dengan selamat dan cekap.

Kami harap anda dapati panduan ini mengenai cara menggunakan Blockfolio berguna!

Tinggalkan komen di bawah jika anda mempunyai pertanyaan mengenai penyediaan aplikasi Blockfolio!

Baca lebih lanjut: Cara membeli lebih banyak altcoin

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me